بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

آیا می‌دانستید یکی از دلایل محبوبیت این روز‌های قبرس شمالی، هزینه زندگی در قبرس شمالی هستش؟ مطلع هستید که بخاطر کم بودن هزینه‌ها، مهاجرت به قبرس شمالی در بین ایرانیان بسیار زیاد شده؟ مطلع هستید که میزان حداقل دستمزد و مالیات در این کشور نسبت با سایر کشور‌های اروپایی مقرون‌به‌صرفه بوده؟

هلدینگ علایی

از آنجایی که هزینه‌ زندگی در قبرس شمالی بسیار کم هست، کشور قبرس شمالی یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت به ویژه برای تحصیل در این کشور در بین ایرانیان است! که دارای هزینه‌های زندگی مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ایی است؛ بطوریکه تفاوت واضح هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهای اروپایی، بسیاری را مصمم به زندگی در این کشور، به دلیل هزینه‌ زندگی مناسب در قبرس شمالی کرده است.

بسیاری از هزینه‌ها به خصوص هزینه‌های فرآورده‌های غذایی محلی در زمینه سبزیجات و میوه‌جات، خرید و یا اجاره خانه، مالیات و هزینه‌های خرید یا کرایه خودرو در قبرس شمالی نه تنها در مقایسه با اروپا، بلکه در مقایسه با کلیه کشورهای مدیترانه‌ایی بسیار به صرفه‌تر است. واحد پول کشور قبرس شمالی لیر ترکیه بوده که اگرچه کمی از سایر واحدهای ارزی بین‌المللی مانند دلار، یورو، پوند و… دارای ارزش کمتری بوده اما لازم به ذکر است که کشور قبرس شمالی از طریق صنعت گردشگری و با حضور توریست‌های اروپایی که برای تعطیلات یا خرید به این کشور می‌آیند نیز درآمد قابل توجهی دارد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی 2023

در این قسمت از مقاله با هلدینگ علایی همراه باشید تا هزینه‌ زندگی در قبرس شمالی را در سال 2023 و از زوایا و در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کنیم؛ اما قبل از شروع چند نکته حائز اهمیت است که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. قیمت‌های گفته شده تقریبی می‌باشد و ممکن است در آینده تغییر کند.
  2. در هر زمینه چند نمونه مهم و اساسی را بررسی خواهیم کرد.
  3. ملک در قبرس شمالی با واحد پوند معامله می‌شود.

هزینه خرید ملک

پیدا کردن ملک مناسب و خرید ملک در قبرس شمالی، همیشه یک چالش است. به خصوص وقتی صحبت از شهرهای بزرگ و مرکزی باشد. مناطقی از شهر‌ها هستند که اجاره به لیر هست و این مناطق بسیار به صرفه هستند. اگر قصد خرید ملک ندارید و می‌خواهید خانه اجاره‌ای بگیرید، میانگین اجاره ماهانه آپارتمان های یک , دو و سه خوابه در  شهر های گیرنه, نیکوزیا و فاماگوستا در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید و برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نام شهر
اجاره آپارتمان یک خوابه
اجاره آپارتمان دو خوابه
اجاره آپارتمان سه خوابه
فاماگوستا
200-450 پوند
300-600 پوند
500-1200 پوند
نیکوزیا
150-400 پوند
250-550 پوند
450-1150 پوند
گیرنه
140-500 پوند
550-650 پوند
550-1250 پوند

هزینه مواد غذایی

خورد و خوراک جزو مسائل همیشگی یا روزانه قرار می‌گیرد. اکثر کسانی که قصد مهاجرت به این سرزمین مدیترانه ای را دارند، باید به هزینه های خوراک توجه بسیاری کنند چرا که مقادیر در نظر گرفته شده بر اساس سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود.

نام محصول
میزان
قیمت
آب معدنی
1.5 لیتر
7 لیر
شیر
1 لیتر
9 لیر
نوشابه
1.5 لیتر
15.25 لیر
برنج
1 کیلو گرم
10 لیر
پنیر
0.5 کیلو گرم
25 لیر
نان
200 گرم
5.5 لیر
تخم مرغ
12 عدد
14 لیر
مرغ
1.5 کیلو گرم
90 لیر
گوشت
350 گرم
95 لیر
ماهی
500 گرم
80 تا 135 لیر
سیگار
1 پاکت
22 تا 31 لیر

هزینه میوه و سبزیجات

میوه و سبزی هم مثل خورد و خوراک جزو مسائلی حساب می‌شوند که هر روزه با آنها سر و کار داریم و برای هر خانواده‌ای جزو واجبات محسوب می‌شود.

نام محصول
میزان
قیمت
گوجه
1 کیلو گرم
29 لیر
سیب زمینی
1 کیلو گرم
21.5 لیر
قارچ
200 گرم
19.5 لیر
انگور
1 کیلو گرم
60 لیر
هویج
300 گرم
6.5 لیر
موز
500 گرم
19.5 لیر
انار
1 کیلو گرم
40 لیر
شلیل
1 کیلو گرم
39 لیر
پیاز
1 کیلو گرم
24 لیر
سیب
500 گرم
9.5 لیر
بادمجان
1 کیلو گرم
8.6 لیر
گلابی
500 گرم
17.85 لیر
کیوی
350 گرم
8.5 لیر
نارنگی
1 کیلو گرم
19 لیر
خیار
1 کیلو گرم
10 لیر
هلو
500 گرم
18.5 لیر
آناناس
1 عدد
52.5 لیر
انبه
1 عدد
28.5 لیر

هزینه وسایل نقلیه

معمولا به دلیل قیمت بسیار مناسب خودرو در کشور قبرس شمالی، عموما مردم ترجیح میدهند که یک اتومبیل شخصی داشته باشند. همچنین به علت ایجاد مسیرهای مناسب جهت استفاده کردن از دوچرخه، بسیاری از مردم و مخصوصا دانشجویان به این وسیله نقلیه روی می‌آورند.

نام وسیله
قیمت
تاکسی دربست
60 لیر
تاکسی
12 تا 15 لیر
اتوبوس
9 تا 12 لیر

هزینه تفریح

اگر چه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تفریحات در قبرس شمالی وابسته به سواحل و محیط طبیعی آن است با این حال اگر بخواهید به عنوان یک مسافر از بودن در این فضا بیشتر لذت را ببرید باید هزینه کنید. همچنین یکی از بهترین تفریحات تست کردن رستوران‌ها و غذا های قبرس شمالی است؛ که در ادامه به برخی از جزئیات هزینه تفریحات در کشور قبرس شمالی در اوقات فراغت به طور حدودی اشاره می‌کنیم:

نام تفریح
قیمت
رستوران
30 تا 60 لیر
سینما
18 تا 25 لیر
تئاتر
80 تا 90 لیر
باشگاه بدن‌سازی
300 لیر

مخارج عمومی

اگر بصورت دانشجویی مایل به اقامت در قبرس هستید، مسلما باید مشغول بکار شوید، چراکه علاوه بر هزینه‌های روزمره و عمومی و همچنین شهریه دانشگاه، پس‌اندازی هم باید برای خود در نظر بگیرید. میزان درآمد افراد از کار و شغل که بستگی به نوع کار انتخابی فرد می‌باشد.

عنوان
قیمت
حداقل حقوق
3000 لیر
متوسط درآمد
6000 لیر
میزان مالیات (درآمد بیشتر از 5000 لیر)
10 درصد
میزان مالیات (درآمد بیشتر از 3000 لیر)
37 درصد

هزینه زندگی در قبرس جنوبی

با توجه به واحد پول قبرس شمالی و قبرس جنوبی کاملاً متوجه راحتی زندگی در قبرس شمالی خواهید شد. قبرس شمالی با واحد پول لیر جزء ارزان‌ترین کشورهای اروپایی قرار دارد. بیاید با یک مثال این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم: حداقل درآمد شما در قبرس شمالی ماهیانه 6377 لیر هستش و اگر شما یک خانه تک خواب داشته باشید، متوسط اجاره ماهانه 3478 لیر هستش یعنی تقریباً 60% درآمد شما در صورتی که حداقل درآمد را داشته باشید. نکته حائز اهمیت اینکه در قبرس شمالی هزینه اجاره و خرید فروش ملک با واحد پوند انجام می‌شود.

حال در قبرس جنوبی با واحد پول یورو حداقل درآمد 590 یورو بوده و متوسط اجاره ماهانه 470 یورو است که این به معنی 80% درآمد است. اگر همین مثال را برای مابقی احتیاجات لازم برای زندگی خوب بررسی کنید متوجه اختلاف قیمتی در دو قبرس می‌شوید. همچنین با توجه به آمار و ارقام و تحقیقات انجام شده در دو قبرس می‌توان گفت 20 تا 30 درصد هزینه‌ها در قبرس شمالی پایین‌تر بوده و اگر شما در مرحله شروع یک زندگی یا دانشجو باشید از این اختلاف قیمت می‌توانید در کارهای مهمتری استفاده کرده و صاحب یک زندگی فوق‌العاده بشوید.

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

ما تا اینجای مقاله به بررسی همه‌ی احتیاجات لازم در قبرس شمالی و بحث اجاره خانه پرداختیم و در آینده با تغییر قیمت‌ها این مقاله را آپدیت می‌کنیم. بحث مهمه دیگری که برای دانشجویان مهم هستش، شهریه دانشگاه در قبرس شمالی هستش که شما می‌توانید برای آشنایی با برترین دانشگاه های قبرس شمالی و هزینه‌های زندگی دانشجویی در قبرس شمالی مقاله مربوطه را مطالعه بکنید.

اما اگر در اینجا بخواهیم به طور خلاصه این موضوع را بررسی کنیم باید بدانیم که شهریه دانشگاه در همه جا بستگی به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، دانشگاه مد نظر و حضوری یا غیر حضوری بودن دارد. اما به طور میانگین هزینه شهریه دانشگاه در قبرس شمالی بین 2000 تا 16000 دلار در هر ترم می‌باشد. نکته مهم دیگر در اینجا این است که شهریه دانشگاه در قبرس شمالی به دلار هستش. همچنین شما برای اطلاع دقیق‌تر از دانشگاه‌ها و هزینه‌های لازم برای یک زندگی دانشجویی می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

شهریه دانشگاه در قبرس شمالی

نتیجه گیری

قبرس شمالی کشوری امن، آرام و کم هزینه برای مهاجرت محسوب می‌شود. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده بطوریکه جایگاه سوم در اروپا را دارد. نکته حائز اهمیت در زمینه‌های مالی در این کشور این است که هزینه‌ زندگی در قبرس شمالی فضایی بسیار دقیقی را به خود اختصاص داده است. قبرس محبوبیت زیادی بین تمام افراد مخصوصا ایرانیانی که قصد مهاجرت و اقامت تحصیلی یا کاری دارند را دارد.

ما در این مقاله تمامی نکات مربوط به کار، تحصیل و هزینه زندگی در قبرس شمالی و هر آنچه که مربوط به زندگی در این کشور است را بصورت ساده و جزء به جزء مورد بررسی قرار دادیم. برای مهاجرت به قبرس شمالی و اطلاعات دقیق‌تر شما می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و کارشناسان با تجربه هلدینگ علایی سعی در بهترین راهنمایی ممکن برای هموطنان عزیزمان دارند. با آرزوی خوشبختی و موفقیت برای همه ایرانیان عزیز در سراسر دنیا🌹

واحد پول رایج در قبرس شمالی لیر بوده ولی مابقی ارزها مانند پوند، یورو، دلار و… در این کشور پذیرفته می‌شود.

هزینه زندگی در قبرس شمالی به دلیل واحد پول لیر نسبت به مابقی کشورهای اروپایی بسیار واضح است. همچنین کشور قبرس شمالی یکی از بهترین کشورها برای زندگی دانشجویی است و شما پس از تحصیل در این کشور می‌توانید به راحتی وارد کشورهای دیگر شوید.

حداقل درآمد شما در قبرس شمالی ماهیانه 6377 لیر هستش و اگر شما یک خانه تک خواب داشته باشید، متوسط اجاره ماهانه 3478 لیر هستش یعنی تقریباً 60% درآمد شما ولی در قبرس جنوبی با واحد پول یورو حداقل درآمد 590 یورو بوده و متوسط اجاره ماهانه 470 یورو است که این به معنی 80% درآمد است. اگر همین مثال را برای مابقی احتیاجات لازم برای زندگی خوب بررسی کنید متوجه اختلاف قیمتی در دو قبرس می‌شوید.

حداقل حقوق برای یک کارگر ساده در قبرس شمالی 3000 لیر و متوسط درآمد در این کشور 6000 لیر است. همچنین میزان مالیات در این کشور بسیار پایین است.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09129462272
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =