بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

کار در قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 28 دی 1402

آیا میدانید که با کار در قبرس شمالی میتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید؟در چند سال اخیر، قبرس شمالی به دلیل ارائه کیفیت بالای زندگی و در عین حال کم هزینه و از طرفی بخاطر سیاست‌های پیش گرفته شده در این کشور مانند جذب سرمایه‌گذاران و نیروی انسانی از دیگر کشورها به شدت در حال رشد اقتصادی، اجتماعی و… است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا تصمیم به مهاجرت به قبرس شمالی بگیرند.

همانطور که می‌دانید مهاجرت تصمیم آسانی نیست و بهتر است آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کرد. برای مهاجرت به قبرس شمالی چندین روش وجود دارد، از جمله از طریق سرمایه‌گذاری، تحصیل، خرید ملک و… که یکی از مهمترین آن‌ها مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی است. همچنین دلایلی معقوله‌ کار به علت وجود درآمد که نتیجه‌ی آن گردش زندگی و برطرف کردن مشکلات است. و شما از هر طریقی مهاجرت کنید باید آینده کاری خود را بررسی کنید.

کار در قبرس شمالی
هلدینگ علایی

پیش گفتار

قبل از خواندن این مقاله می‌توانید مقاله آشنایی با قبرس شمالی را مطالعه کنید تا با مردم، تفریحات، فرهنگ، آب و هوا و هر چیزی که مربوط به این کشور می‌شود را دانسته تا در تصمیم‌گیری شما برای مهاجرت کمک کند.

شرایط کار در قبرس شمالی

بر اساس آمار و ارقام گفته شده از سمت بانک جهانی، میزان درآمد بالا و روبه‌رشدی را در قبرس شمالی مشاهده می‌شود. و همانطور که گفته شد، قبرس شمالی در سال‌های اخیر به علت پیشرفت‌های زیادش و تاریخی بودن این کشور بسیار پرطرفدار شده و برای همین مهاجرت و سفر به این کشور بالا رفته. پس می‌توان نتیجه گرفت قبرس شمالی بخش قابل توجهی از اقتصاد خود را از طریق گردشگری دارد.

همچنین قبرس شمالی بخاطر فرهنگ غنی خود در زمینه‌های صنایع دستی و کشاورزی بسیار پیشرفته است و عمده‌ای از درآمد خود را از صادرات کالاهایی مثل مرکبات و پوشاک است. که در آمارهای گفته شده درباره میزان درآمد این کشور، 22% از بخش صنایع و 9% از بخش کشاورزی بوده است. ما در این قسمت بررسی کردیم که قبرس شمالی از چه منابعی بیشتر درآمد دارد و اگر آگهی‌های استخدامی این کشور را نگاه کنید متوجه گفته‌های این بخش می‌شوید.

روش کار در قبرس شمالی مدت اعتبار مدارک لازمتسلط به زبان
دریافت مجوز کار اولیه30 روزقرار داد محل اقامت در قبرس شمالی، فرم درخواست دعوتنامه کاری، گذرنامه با حداقل دو سال اعتبار و 6 ماه مانده به انقضاالزامی
دریافت مجوز TRNC90روزقرار داد محل اقامت در قبرس شمالی، فرم درخواست دعوتنامه کاری، گذرنامه با حداقل دو سال اعتبار و 6 ماه مانده به انقضاالزامی
دریافت مجوز کار دانشجوییمدت زمان تحصیلقرار داد محل اقامت در قبرس شمالی، فرم درخواست دعوتنامه کاری، گذرنامه با حداقل دو سال اعتبار و 6 ماه مانده به انقضاالزامی
داشتن مجوز کار محدود6 ماه تا 1 سالقرار داد محل اقامت در قبرس شمالی، فرم درخواست دعوتنامه کاری، گذرنامه با حداقل دو سال اعتبار و 6 ماه مانده به انقضاالزامی
دریافت مجوز ثبت تجارت6 ماه تا 1 سالقرار داد محل اقامت در قبرس شمالی، فرم درخواست دعوتنامه کاری، گذرنامه با حداقل دو سال اعتبار و 6 ماه مانده به انقضاالزامی

ویزای کار در قبرس شمالی، برای حداقل 6 ماه یا حداکثر یک سال صادر میشود.پس اگر این مجوز انقضا پیدا کند و شما بخواهید کارتان را با همان کارفرما و در همان محل ادامه دهید باید ویزای خود را تمدیدکنید .

کار در قبرس شمالی

مشاغل مورد نیاز در قبرس شمالی

 مهم ترین مشاغل در قبرس شمالی صنعت توریستی و گردشگری، ساختمان سازی و کشاورزی میباشدودر همین راستا متقاضیانی که قصد کار کردن در شغل های پر درامد در این کشور را دارند میتوانند به راحتی از مهارت خود استفاده کنند.برخی از کار در قبرس شمالی و شغل های مورد نیاز، با داشتن مهارت های بالا بدست می آیند و برخی به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند.

در لیست زیر مشاغل مورد نیاز کشور قبرس شمالی را مشاهده میکنید:

نرخ بیکاری در قبرس شمالی

شما چه به قصد کار در قبرس یا به قصد هر نوع روشی بخواهید به قبرس شمالی مهاجرت کنید و زندگی تازه‌ای را شروع کنید. نرخ بیکاری بسیار مهم است، همانطور که همه ما می‌دانیم نرخ بیکاری پایین نشان دهنده گردش مالی خوب است چرا که می‌توان نتیجه گرفت فرصت‌های شغلی زیاد، پیشرفت و داشتن آینده شغلی و شرایط راحت زندگی در قبرس شمالی است. قبرس یک محیط امن برای زندگی و کار است. مسافت های کوتاه سفر، برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی باعث رفت و آمد روزانه بسیار سریع و ارزان است.

نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و روند روبه‌رشدی دارد بالاترین نرخ بیکاری در این کشور 16% در سال 2016 بوده و کمترین نرخ بیکاری 3% در سال 2002 بوده؛ همچنین میانگین نرخ بیکاری از سال 2000 تا سال 2022، 8% بوده است.

بیکاری در قبرس شمالی
نرخ بیکاری در 20 سال اخیر

انواع ویزای کار در قبرس شمالی

همانطور که گفته شد بسیاری از مردم دنیا بخاطر کیفیت بالای زندگی همراه با هزینه‌های پایین در این کشور خواهان مهاجرت به قبرس شمالی از طریق‌های مختلف هستند. که همه‌ی این روش‌ها را باید بررسی کرد. اما مهاجرت از طریق کار در قبرس شمالی نیازمند ویزا است.

قبرس شمالی به علت اینکه جزء اتحادیه اروپا هستش، کسانی که از اتحادیه بخواهند به این کشور مهاجرت کنند نیاز به اخذ ویزای کاری ندارند هر چند که برای کار در قبرس شمالی بیش از 3 ماه مانند کسانی که جزء اتحادیه اروپا نیستند، نیازمند اخذ ویزای کار هستند که با مراجعه به سفارت کشور خود و ارائه مدارک لازم و هویتی باید اقدام کنند. انواع ویزای کار در قبرس شمالی به صورت زیر است:

  1. ویزای کارآفرینی
  2. ویزای کارآموزی
  3. ویزای کار برای شرکت‌های بین‌المللی
  4. ویزای کار در خانه
  5. ویزای کار در شرکت‌های عمومی
  6. ویزای کار داوطلبانه
  7. ویزای استارت آپ
  8. ویزای TRNC

مدارک مورد نظر ویزای کار در قبرس شمالی

متقاضیانی که قصد دارند برای اشتغال و کار در قبرس شمالی اقدام به اخذ ویزای کاری کنند به مدارک ذیل جهت ارائه به سفارت احتیاج دارند:

  1. مدارک هویتی همراه با ترجمه
  2. رزومه کاری
  3. کپی پاسپورت
  4. بیمه نامه
  5. عدم سوء پیشینه
  6. انجام تست‌های پزشکی و تاییدیه آن‌ها
  7. تاییدیه قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما
کارشناسان علایی

کارشناسان هلدینگ علایی

در صورت اطلاعات دقیق‌تر و بهترین راهنمایی با توجه به شرایط شما می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

کار در قبرس شمالی

میزان حقوق و درامد کار در قبرس شمالی

یکی از مسائل بسیار مهم برای کار در یک کشور دیگر میزان حقوق و ارز رایج در آن کشور است. در قبرس شمالی اکثراً از واحدهای پول، لیر استفاده می‌کنند ولی ارزهایی مثل یورو، دلار و پوند در این کشور پذیرفته است. برای یک کارگر ساده در قبرس شمالی حقوقی حدوداً 16000 لیر در نظر گرفته شده و همچنین متوسط حقوق در این کشور حدوداً 23300 لیر است. همچنین در جدول زیر حقوق برخی از مشاغل را بررسی کرده‌ایم.

نوع شغل و حرفه
میزان حقوق به لیر در ماه
مدیر پروژه IT
87800
وکیل
61200
مدیر بازاریابی
72500
مدیر هتل
73000
حسابدار
41900
کارگر ساده
16000

میزان مالیات بر درامد در قبرس شمالی 10% است.همین مسئله باعث شده تا کیفیت زندگی با همین مبالغ درآمدی، رضایت بخش باشد.شرایط کاری درقبرس شمالی، تا حد زیادی با توجه به تغییر فصول سال، تغییر می‌کند. به این شکل ک کارهای خدماتی و گردشگری در فصل‌های بهار و تابستان و کارهای دولتی و موسسات آموزش عالی در فصل پاییز و زمستان مناسب‌تر می‌باشند.

کار در قبرس شمالی برای ایرانیان

برای پیدا کردن کار در قبرس شمالی بهتر است اول به لیست مشاغلی که در سال 2022 مورد نیاز قبرس شمالی است نگاهی بیاندازیم:

  1. پزشکی
  2. کارشناس IT
  3. حسابدار
  4. بازاریاب
کار در قبرس شمالی

در تمام کشورهای دنیا برای پیدا کردن کار سایت‌هایی اختصاص داده شده‌اند. شما می‌توانید قبل از مهاجرت از طریق این سایت‌ها مشاغل مورد نیاز را رصد کنید و کاری متناسب با مهارت و تحصیلاتی که دارید پیدا کنید. شما می‌توانید با جستجو در آگهی‌های این سایت‌های کاریابی به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب بگردید. پس از پیدا کردن عنوان شغلی مورد نظر می‌توانید برای آن موقعیت درخواست کار دهید.

به خاطر بسپارید که هر کدام از این شغل‌ها نیازمند سطح خاصی از مهارت، تجربه و دانش هستند و بنابراین شما باید رزومه‌ای تهیه کنید که به طور کامل بتواند شایستگی شما را اثبات کند. همچنین دانستن زبان انگلیسی و یا زبان رسمی کشوری که قصد دارید در آن مشغول به کار شوید تاثیر بسیار زیادی در انتخاب کارفرمایان خواهد داشت. جدا از این مسئله شما به داشتن سطح مطلوب و کافی از مهارت‌های زبانی برای مراودات در محل کار و حتی رفع نیازهای روزمره نیاز خواهید داشت.

به دلیل حجم بالای درخواست خرید ملک، ساخت و ساز در این کشور در سطح وسیعی انجام می‌گیرد. به همین دلیل مشاغلی که در این حوزه وجود دارند، شانس بالایی برای استخدام در این کشور دارند. متخصصین این زمینه با عناوین شغلی مختلف می‌توانند جهت ورود به این حوزه در سایت‌های کاریابی درخواست دهند. این مشاغل می‌تواند شامل مهندسی ساختمان و معماری باشد. همچنین افرادی که در حوزه‌ی ساخت و ساز فعالیت دارند مانند کابینت‌سازان، بناها و نجاران و حتی کارگر ساده‌ی ساختمانی. هرگونه عنوان شغلی مرتبط با صنعت گردشگری می‌تواند برای ورود به باز کار این کشور شانس داشته باشد.

این مورد می‌تواند شامل افرادی که در زمینه‌ی هتلداری و رستوران فعالیت می‌کنند باشد. افرادی که دارای ایده‌های بکر باشند در اولویت هستند. اگر شما تحصیلات آکادمیک قوی دارید و به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستید می‌توانید برای کار در دانشگاه‌های این کشور درخواست دهید.چرا که قبرس دانشگاه‌های متعددی دارد و در پی بهبود رنکینگ آن‌ها در سطح جهانی است. از دیگر مشاغلی که دارای احتمال بالایی برای پیدا کردن شغلی مناسب در قبرس هستند، می‌توان به مشاغل حوزه‌ی بازرگانی و تجارت اشاره داشت.

علت این است که این کشور از نظر استراتژیک در منطقه‌ی بسیار مهمی واقع شده است. بنادر این کشور در دریای مدیترانه، دروازه‌ی مهمی برای صادرات و واردات بین کشورهای اروپایی و آسیایی هستند.

حقوق کارگر در قبرس شمالی سال 2023

حقوق یک کارگر در قبرس شمالی یکی از بیشترین سوالاتی است که پرسیده می‌شود. یک کارگر ساده میانگین در سال 2023 بین 15000 تا 16000 لیر در ماه حقوق می‌گیرید که اگر حداقل حقوق را در نظر بگیریم سالیانه حداقل 180000 لیر در سال درآمد دارند و با توجه به قیمت‌های اولیه زندگی در قبرس شمالی رقم قابل توجهی است.

مزایا و معایب کار در قبرس شمالی

با اینکه شرایط زندگی و کار در قبرس شمالی مناسب است اما کار کردن در یک کشور دیگر تصمیم بزرگی است که میتواند شرایط شما را برای همیشه تغییر دهد.پس بهتر است نسبت به شرایط آشنایی کامل داشته باشید.کارشناسان و مجموعه اعلایی با بهترین و بروز ترین اطلاعات مهاجرتی در این راه همراه شما هستند تا با بهترین شرایط به کار و زندگی به کشور قبرس شمالی مهاجرت کنید.

مزایای کار در قبرس شمالی

  •  آشنایی با فرهنگ مردم جدید
  • پایین بودن نرخ بیکاری در قبرس شمالی
  • امکان اخذ اقامت قبرس شمالی به صورت دائم
  • دریافت ویزای شینگن و مولتی کانادا
  • روند ساده اخذ ویزای قبرس شمالی

معایب کار در قبرس شمالی

  •  توسعه نیافتن این کشور نسبت به کشور های دیگر
  • حقوق کمتر به نسبت سایر مقاصد گردشگری پر طرفدار
کار در قبرس شمالی

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی مهاجرت شما هموطنان عزیز از طریق کار در قبرس شمالی پرداختیم. همانطور که گفته شد قبرس شمالی در زمینه گردشگری، ساختمان سازی، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت‌های زیادی دارد و اگر در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنید می‌توانید یک راه درآمد خوب داشته باشید. همچنین درباره نرخ بیکاری و شرایط کار را در قبرس شمالی مرور کردیم و گفتیم که برای شروع کار در این کشور و گرفتن اقامت به مجوز احتیاج دارید. در ادامه مشاغل پرطرفدار سال 2022 معرفی کردیم. شما برای مهاجرت به هر طریقی می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی ارتباط گرفته تا بهترین راهنمایی را طبق شرایطتان دریافت کنید.

سوالات متداول

هزینه ویزای کار در قبرس شمالی

شرایط روبه‌رشد اقتصاد و نرخ بسیار پایین مالیات در این کشور باعث شده متقاضیان زیادی داشته باشد همچنین برای اخذ ویزا نیاز به دریافت 3 مجوز است که هزینه آن 1075 لیر است و همچنین ضمانت بانکی‌ام لازم است که هزینه آن بین 6200 لیر تا 15200 لیر می‌باشد.

آیا می‌توانم با ویزای تحصیلی در قبرس شمالی کار کنم؟

خیر، به عنوان دانشجو فقط حق دارید ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. اگر ویزای کاری نداشته باشید، حق کار تمام وقت در قبرس شمالی را ندارید.

برای تمدید ویزای کاری‌ام در قبرس شمالی باید چکار کنم؟

برای تمدید ویزای کاری، ضروری است که در طول مدت کار، بیش از ۱۳۵ روز را در خارج از قبرس شمالی سپری نکرده باشید. شما باید حداکثر ظرف مدت ۳ ماه (۹۰ روز) از تاریخ انقضای ویزای خود درخواست تمدید دهید.

ویزای همراه در قبرس شمالی

ویزای همراه که یکی از سوالات پرتکرار است، اینکه این ویزا شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می‌شود و به مدت 1 سال اعتبار دارد که دو صورت پایان این دوره می‌توانید تمدید کنید.

مقایسه حقوق کارگر در قبرس جنوبی و قبرس شمالی

همانطور که گفتیم حداقل حقوق یک کارگر در قبرس شمالی 15000 لیر ترکیه که با توجه به کیفیت و استعدادشان می‌توانند این حقوق را تا ماهیانه 16000 لیر هم افزایش دهند و در قبرس جنوبی برابر با 870 یورو در ماه است.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =