بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

مهاجرت به قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی یک مرکز مهم در قلب دریای مدیترانه است که در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این جزیره زیبا از فرهنگ بسیار غنی برخوردار است، و در چند سال اخیر به لحاظ اقتصادی بسیار رشد کرده است. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید در این مقاله به مهرفی برخی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور می‌پردازیم.

بهترین راه های مهاجرت قبرس شمالی

روش اول

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

رشد اقتصادی در این کشور به علت نوپا بودن و جمعیت کم آن فرصتی بسیار عالی برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی به وجود آورده است. و امروزه این کشور به علت اینکه جزو کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، در حال رشد اقتصادی بسیار زیادی است.

ثبت شرکت در قبرس شمالی

روش دوم

خرید ملک در قبرس شمالی

به دلیل بالا رفتن سطح رفاه در این کشور، خرید ملک در قبرس شمالی بسیار افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید با کمترین مبلغ ملک خود را خریداری کنید. همچنین با این کار می‌توانید سرمایه گذاری کرده و با توجه به رشد این کشور، سود زیادی برای شما داشته باشد.

روش سوم

تحصیل در قبرس شمالی

برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته و دانشجویان می‌توانند در صورت قبولی در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه بلافاصله تحصیل خود را آغاز کنند. همچنین، هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

روش چهارم

کار در قبرس شمالی

قبرس شمالی یک محیط امن برای زندگی و کار است. مسافت های کوتاه سفر، برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی باعث رفت و آمد روزانه بسیار سریع و ارزان شده است؛ هچنین راه اندازی کسب و کار خودتان در این کشور مراحل پیچیده‌ای نداشته و راحت است.

شهردار فاماگوستا
فرم مشاوره رایگان
لطفا در صورت درخواست مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس بگیرند.

مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی

مزایا مهاجرت به قبرس شمالی
معایب مهاجرت به قبرس شمالی
زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا
زیرساخت های شهری ضعیف (به علت درحال توسعه بودن کشور)
تحصیل رایگان
آب شرب خریداری می‌شود.
خدمات درمانی رایگان
تورم و چالش‌های اقتصادی
داشتن آزادی‌های اجتماعی
آب و هوای گرم
بالا بودن سطح کیفی زندگی
فرصت های بی نظیر شغلی با توجه به نوپا بودن کشور
هزینه زندگی پایین
امکان سفرهای توریستی از مقصد قبرس به کشور های اروپایی
دانشگاه هایی با رنک بالای جهانی

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی

قبل از بررسی شرایط مهاجرت به قبرس شمالی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با قبرس شمالی را مطالعه کنید. این کشور علاوه بر کسانی که قصد مهاجرت دارند، برای کسانی هم که می‌خواهند، سرمایه گذاری کنند کشور بسیار مناسبی است. زیرا قبرس شمالی در صورت اینکه به طور رسمی به عنوان یک کشور اروپایی شناخته شود، رشد اقتصادی بالایی کرده و همه سرمایه گذران به سمت این کشور می‌آیند. به همین دلیل هر ساله مهاجران و سرمایه گذاران زیادی را جذب می‌کند.

علاوه بر این واحد پولی رایج بین کشوران اروپایی یورو و پوند است، اما واحد پولی رایج در قبرس شمالی لیر بوده که این موضوع باعث شده تا هزینه زندگی در این کشور به نسبت مابقی کشورها پایین باشد. البته این نکته مهم است که در همه مراکز خرید و فروشگاه‌ها، یورو، پوند و دلار پذیرفته می‌شود.

نگاه کلی به قبرس شمالی

قدم اول برای مهاجرت به هر کشوری، شناخت آن کشور و اطمینان داشتن از آینده‌ای بهتر در کشور مقصد است. همانطور که می‌دانید بحث مهاجرت، مبحثی طولانی بوده و جایی در این مقاله ندارد؛ اما ما سعی کرده‌ایم در این مقاله شما را با کشور قبرس شمالی بیشتر آشنا کرده و از روش‌های مهاجرت و مزایا و معایب آن‌ها صحبت کنیم. قبرس شمالی کشوری به شکل جزیره در میان آب‌های مدیترانه است که این روزها بازار داغی در بین ایرانیان برای سرمایه گذاری و مهاجرت دارد، این کشور قدمت طولانی داشته که نشان دهنده فرهنگ غنی در میان مردمان این کشور است.

قبرس شمالی با جمعیت 350000 نفر که اکثریت آن‌ها مهاجران هستند، جزو کشورهای کم جمعیت محسوب شده که این موضوع باعث آرامش و امنیت در این کشور شده است. مرمان قبرس شمالی به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند، اما بخاطر اینکه در گذشته تحت تسلط انگلستان بودند، زبان انگلیسی تا حد زیادی در میان مردم رواج داشته و حتی بسیار از تابلوها در خیابان‌های این کشور به زبان انگلیسی است. نیکوزیا، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر قبرس شمالی است، که بخش عمده‌ای از چرخه اقتصادی، شرکت‌ها و مشاغل در این شهر هستند.

مهاجرت به قبرس شمالی

راه های مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس شمالی در بخش‌هایی مانند حمل و نقل، حقوقی و خدماتی توانسته بهبودی به مراتب چشم گیر پیدا کند. و به همین علت این کشور به فکر پیشرفت بیشتر است و امسال توانسته تا 32% فضای مهاجرتی بیشتر فراهم کند و یکی از دلایل این موضوع کیفیت بالای زندگی در این کشور است. از دیگر مزایای مهاجرت به قبرس شمالی، راحت وارد شدن به بازار کار است که این موضوع می‌تواند از نگرانی جوانان کم کند. همچنین آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین بوده که این امر موجب افزایش مهاجرت به این کشور شده است. در آخر کشانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند کار پیچیده‌ای پیش رو نداشته و با خیال راحت می‌توانند این کار را انجام دهند. در ادامه با برخی از راه های مهاجرت به قبرس شمالی آشنا می‌شویم.

مهاجرت به قبرس شمالی

1. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

یکی از راه های مهاجرت برای دانشجویان به هر کشوری، مهاجرت از طرق تحصیل است. اما دانشگاه های قبرس شمالی امکانات و مزایای بی‌شماری مانند الزامی نبودن مدرک زبان انگلیسی (یعنی خود دانشگاه از شما آزمون زبان انگلیسی گرفته و بعد از قبولی می‌توانید در آن دانشگاه تحصیل کنید)، داشتن خوابگاه‌های با کیفیت، شهریه بسیار مناسب، دادن مدرک معتبر و… است.

مهم‌ترین ویژگی تحصیل در قبرس شمالی بورسیه تحصیلی است و شما می‌تواند از این امکان به صورت پلی برای ورود به کشورهای دیگر استفاده کنید. همچنین اگر شما مدرک دیپلم خود را در قبرس شمالی گرفته باشید، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور برای شما رایگان خواهد بود.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی:

روند ثبت نام برای تحصیل در قبرس شمالی هیچگونه پیچیدگی نخواهد داشت و فقط احتیاج به آخرین مدک تحصیلی و ریز نمرات است. به عنوان مثال در صورتی که کارشناسی خود را به پایان رسانده‌اید، کافیست مدرک لیسانس به همراه نمرات و معدل کل خود را به دانشگاه مورد نظر بفرستید. سایر مدارک روند ثبت نام داشنگاه بوده و ربطی به پذیرش ندارد. همچنین همانطور که گفته شد احتیاج به مدرک زبان انگلیسی نخواهد بود.

برای اینکه روند کار شما جلو بیفتد و شانس پذیرشتان بالا برود می‌توانید تحقیقات و ثوابق کار خود که در زمینه مرتبط با رشته خودتان است را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. روند ثبت نام برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت بوده و همچنین در این کشور دانشجویان اجازه کار داشته و به راحتی می‌توانند برای خود شغلی پیدا کنند.

هزینه مورد نیاز:

 هزینه‌ی تحصیل در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. به طوری که شهریه سالانه در مقطع کارشناسی بطور متوسط 4000 دلار آمریکا و در مقطع کارشناسی ارشد به طور متوسط 2000 دلار آمریکا میباشد. البته توجه داشته باشید که دانشگاه هایی مانند دانشگاه EMU در قبرس بورسیه های خوبی نیز برای دانشجویان خود در نظر دارد. این دانشگاه برای برخی از رشته تا 50 درصد شهریه ، بورسیه در نظر میگیرد.

همین امر باعث کاهش هزینه های تحصیل دانشجویان در قبرس میشود که بسیار مسرت بخش می باشد. خوابگاه دانشجویی نیز هزینه ی زیادی برای دانشجویان به دنبال نخواهد داشت. به طور متوسط خوابگاهی با سه وعده غذایی برای دانشجویان ماهانه بین ۳۵۰ دلار آمریکا هزینه دارد. بنابراین قبرس میتواند برای دانشجویان با توان مالی مختلف مناسب باشد و تحصیل در قبرس فرصتی برای همه ی دانشجویان باشد.

2. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

مهاجرت به کشور قبرس شمالی از طریق کار جزو دیگر روش‌هایی است، که می‌تواند آینده‌ای عالی برای شما رقم بزند. برای کار در قبرس شمالی شما باید به یکی از زبان‌های ترکی یا انگلیسی مسلط باشید. نکته مهم درمورد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای کار، این است که امکان کار بطور مستقیم برای شما وجود ندارد. یعنی باید ابتدا یک کارفرما برای شما دعوتنامه کاری بفرستد و شما آن را همراه با مدارک لازم به سفارت ارائه دهید.

3. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

آینده قبرس شمالی شامل حالت‌های مختلفی می‌شود که در صورت بروز هر کدام از این شرایط، سرمایه‌گذاران سود قابل توجه‌ای میکنند. همچنین قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود یک مرکز مهم در دریای مدیترانه محسوب می‌شود. رشد سریع اقتصادی قبرس شمالی در درجه اول به دلیل سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور است. سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری، ساخت و ساز و خدمات رونق زیادی به اقتصاد قبرس شمالی بخشیده است.

کشور قبرس شمالی یکی از جادویی‌ترین مکان‌های جهان است و به پنجمین کشور امن جهان شهرت دارد. مهاجرت به این بهشت امن و زیبای مدیترانه‌ای با سواحل شن‌های طلایی و طبیعت بی‌نظیر، شما را با مجموعه‌ای از اماکن تاریخی ۱۰ هزار ساله و طبیعت بکر و دست نخورده آشنا می‌کند. قبرس شمالی به سبب امنیت اجتماعی بالا و ثبات اقتصادی به یکی از محل‌های مهم سرمایه‌گذاری بدل شده است. جزیره قبرس شمالی بعد از جزایره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه‌ است. قبرس شمالی شگفت انگیزترین سواحل مدیترانه‌ای را دارد و قیمت املاک در این کشور بسیار منطقی و چشم انداز اقتصادی روشنی را داراست.

این جزیره برای خریداران ملک بسیار محبوب است و قطعا به عنوان مقصدی در تقاطع شرق و غرب برای گذارندن تعطیلات مردم سراسر دنیا آینده‌ای روشن خواهد داشت. قبرس شمالی از مناظر دیدنی، روستاهای جذاب و کیلومترها خط ساحلی بی‌نظیر تشکیل شده و  تقریبا در تمام قسمت‌های قبرس شمالی می‌توان ملک خریداری کرد. برای آشنایی با پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری

مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

قیمت مناسب: در حال حاضر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت‌ها در میان کشور‌های مدیترانه‌ای است. همچنین در صورت ارتباط با کارشناسان هلدینگ علایی می‌توانید با انواع پروژه‌ها و طیف وسیع از خانه‌ها، آپارتمان‌ها، پنت‌هاوس‌ها و… آشنا شوید، و بهترین سرمایه‌گذاری را با توجه به بودجه خود داشته باشید.

رشد سالیانه: رشد سالیانه سرمایه‌گذاری خرید ملک در قبرس شمالی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده و بیشتر در مورد املاک پیش فروش شده صادق است. همچنین به دلیل بکر بودن نسبی این جزیره و اشتیاق بالای اتباع سایر کشورها برای اقامت و سرمایه‌گذاری (به دلیل جاذبه های توریستی قبرس شمالی، هر ساله تعداد زیادی مسافر به اینجا آمده و با مشاهده شرایط، تصمیم به مهاجرت و اقامت در قبرس شمالی میگیرند)، تقاضای خرید ملک هر ساله بالا رفته و به تناسب، قیمت ملک و خانه افزایش می‌یابد.

سرمایه‌گذاری به پوند: پوند انگلستان، یکی از معتبرترین، پایدارترین و قوی‌ترین ارزهای دنیاست و هرساله اختلاف ارزش نرخ پوند به دلار و یورو نیز افزایش پیدا میکند. خوشبختانه خرید و فروش ملک در کشور قبرس شمالی به پوند انگلستان می‌باشد، که این مورد باعث ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی به خرید ملک میشود، زیرا در طول بازه زمانی کوتاه علاوه بر رشد قیمت ملک در این کشور، ارز پوند نیز ارزش افزوده خوبی را به همراه دارد که این باعث رشد چند برابری سرمایه برای خریداران میگردد.

همچنین لازم به ذکر است که پوند، ارزی است که در مقابل هر تورمی مقاوم است و این نوع سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، سرمایه‌ی خریداران را نسبت به کشورهای دیگر نظیر دبی، گرجستان، ترکیه و… متمایز می‌کند.

دریافت سند ملک ورثه‌ای: یکی از بزرگترین مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دریافت سند تک برگ قطعی و مادام العمر به نام خریدار خارجی می‌باشد. بر طبق قوانین دولت قبرس شمالی، سند ملک برای سرمایه‌گذاران خارجی و مردمان کشور قبرس شمالی کاملا یکسان است و حتی بعد از فوت خریدار، ملک بر طبق قوانین به طور کاملا برابر به ارث خواهد رسید و یا بر طبق وصیت نامه ثبت شده متوفی عمل خواهد شد و دولت قبرس شمالی برخلاف کشورهایی نظیر گرجستان، ترکیه و…. هیچ سهمی از ملک خریداران خارجی نخواهد داشت.

شرایط آسان اقامت: افرادی که قصد مهاجرت و یا اقامت بلند مدت در قبرس شمالی را دارند، باید برای دریافت مجوز اقامت اقدام نمایند. برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی باید پس از انجام مراحل اولیه قرارداد خرید، مدارک مربوطه را به همراهی نماینده ما به ادارات ثبت و مالیات برده و ملک را به نام خریدار یا خریداران ثبت نمایید.

صدور اقامت برای افراد به هیچ وجه منوط به حضور دائم افراد در قبرس شمالی و اجبار به زندگی در اینجا نمی‌باشد و خریدار می‌تواند در هر زمانی و به هر مدتی از قبرس شمالی خارج و یا داخل شود. به همین صورت برخی از افراد با خرید ملک و اخذ اقامت، قبرس را ترک کرده و خانه را به اجاره سالیانه واگذار می‌نمایند.

اخذ ویزای دیگر کشور‌ها: داشتن اقامت دائم قبرس شمالی به تسهیل مراحل و پروسه‌ی ویزا گرفتن برایِ کشور‌های آمریکایی، اروپایی و استرالیا که در زمینه ویزا عموماً، رویکردی سخت‌گیرانه نسبت به ایرانیها دارند، کمک زیادی خواهد کرد.

4. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از راه‌های رایج مهاجرت به این کشور است. باید بدانید که خرید ملک یکی از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است. هزینه خرید ملک در قبرس شمالی ، به نسبت دیگر کشورهای منطقه و دیگر جزایر دریای مدیترانه بسیار مناسب تر است. به این دلیل است که ، مهاجران زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن دوران تفریح خود ملکی در قبرس شمالی خریداری می کنند. اینکه برای خرید ملک در قبرس شمالی ، چقدر باید هزینه کرد؟ یک سوال کلی است که به عوامل بسیاری بستگی دارد.

قبرس شمالی ، به عنوان یکی از امن ترین کشور های جهان و با داشتن آب و هوایی معتدل ، طبیعتی سرسبز و جاذبه های گردشگری ، مقصد بسیاری از مهاجران برای داشتن زندگی مرفه و پر از آرامش قرار گرفته است. پول رسمی قبرس شمالی ، لیر است که این واحد پولی در معاملات روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. خرید ملک در قبرس شمالی ، معمولا به پوند است. سادگی روند اخذ اقامت در قبرس شمالی و همچنین عدم ضروریت حضور دائم افراد در قبرس شمالی برای دریافت اقامت ، سبب علاقه‌ی مهاجران به قبرس شمالی ، به عنوان یک کشور مناسب برای مهاجرت شده است. هلدینگ علایی در تمامی مراحل اخذ اقامت تا ثبت سند در کنار شما خواهد بود.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی ، به نسبت دیگر کشورهای منطقه و دیگر جزایر دریای مدیترانه بسیار مناسب تر است. به این دلیل است که ، مهاجران زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن دوران تفریح خود ملکی در قبرس شمالی خریداری می کنند. اینکه برای خرید ملک در قبرس شمالی ، چقدر باید هزینه کرد؟ یک سوال کلی است که به عوامل بسیاری بستگی دارد.

خیلی از خریداران ملک در قبرس شمالی معمولاً با این چالش مواجه می شوند که مبلغ تمام شده‌ی خرید ملک و اقامت در قبرس شمالی بیشتر از مبلغی است که در ابتدا به آنها اعلام شده بود. ما در هلدینگ علایی می‌کوشیم تا شما را از برخورد با چنین چالش هایی دور کنیم.

به همین دلیل تمام مخارج و هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس شمالی را با شما در میان می گذاریم و شما با بررسی موارد گفته شده می‌توانید شرایط خود را برای خرید ملک در قبرس شمالی بررسی نموده و پیش از مهاجرت و یا اقدام برای خرید ملک از تمام هزینه های آن مطلع باشید.

بهترین منطقه برای خرید ملک: در طول قرن ها یکی از دلایلی که شعله های جنگ را بر می‌افروخت ، تمایل برای به تسخیر در آوردن مکان مناسب برای زندگی بوده است. از این رو قبرس شمالی جنگ‌های زیادی را در گذر زمان به خود دیده است. جزیره‌ای که دارای بهترین شرایط آب و هوایی است ، جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد ، پنجمین کشور امن دنیا است و… که همه این موارد از دلایل محبوبیت این جزیره است.

این خصوصیات از گذشته در این کشور وجود داشته و هنوز هم می توان با تکیه به این دلایل گفت ، تمام شهر های قبرس شمالی برای خرید ملک منطقه‌ای مناسب است و شما می توانید با خرید ملک در قبرس شمالی بدون در نظر گرفتن منطقه ی آن یقین بدانید که سرمایه گذاری درستی انجام داده اید. اما هلدینگ علایی مناطقی که شرایط مناسب تری دارد را در ادامه به شما معرفی خواهد کرد.

5. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم این کشور است. تمام متقاضیانی که با یک شهروند قبرس شمالی ازدواج کنند، می‌توانند فرزندان خود و حتی پدر و مادر خود را به این کشور ببرند. شما ۳ سال پس از ازدواج می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی

اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی

شما فقط زمانی میتوانید اقامت دائم کشور قبرس شمالی را دریافت کنید که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • ویزای کاری داشته باشید و به مدت ۶ سال به‌طور مداوم و بدون سوءپیشینه در قبرس شمالی کارکنید.
  • در قبرس شمالی ثبت شرکت کرده باشید و به طور مداوم در طول 6 سال، بدون داشتن سو پیشینه
  • ملک خریداری کرده باشید و بتوانید خانواده خود را از لحاظ مالی ساپورت کنید، از لحاظ جسمی سالم و سو پیشینه ای ایجاد نکرده باشید.
  • درصورت ازدواج با یک فرد قبرسی باید از لحاظ جسمی سالم بوده و سوءپیشینه‌ای نداشته باشید و همچنین تمامی قوانین قبرس شمالی را رعایت کنید.
  • بیش تر از 60 سال سنتون باشه و بتوانید در عرض یک سال زندگی اقامت دائم خود را دریافت کنید.

شهر های مهاجر‌پذیر در قبرس شمالی

شهرهای قبرس شمالی باعث شده تا این کشور به یکی از بهترین پتانسیل‌های گردشگری جهان تبدیل شود. جزیره قبرس یکی از جادویی‌ترین مکان‌ها در دنیاست و قسمت شمالی این کشور، سرشار از جذابیت‌ها و رمز و رموز مدیترانه‌ای است که حتماً برای مسافران مکانی به یاد ماندنی خواهد بود.
قبرس شمالی، معروف به جواهر مدیترانه، به‌سرعت در حال تبدیل‌ شدن به مقصد مورد علاقه افرادی است که به دنبال مهاجرت هستند. قبرس، شرقی‌ترین جزیره مدیترانه و سومین جزیره بزرگ در این منطقه پس از سیسیل و ساردینیا است. این کشور با داشتن سواحل بی‌شمار، غذاهای عجیب‌وغریب، معماری دیدنی و تاریخ غنی، باعث شده تا بسیاری آن را بهشت روی زمین بنامند!

 

مهاجرت به قبرس شمالی
شهر نیکوزیا

شهر نیکوزیا

شهر نیکوزیا یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور قبرس شمالی است؛ که پایتخت این کشور نیز محسوب می‌شود. این شهر به طور کلی از سوی ایرانیان برای مهاجرت یک گزینه بسیار عالی است. تمامی ساختمان‌های اداری و دفاتر دولتی در این شهر قرار دارد. دیدن سواحل و تفریح در دریا، دلیل اکثر کسانی است که برای زندگی، قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. اما متأسفانه در نیکوزیا نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید و در این شهر، ساحلی وجود ندارد. با این‌ حال، زندگی در این شهر مزایای خاصی دارد:

مثلاً گردشگران کمتری وجود دارند و درنتیجه، بسیاری از صنایع خدماتی (مانند مغازه‌ها یا کافه‌ها و رستوران‌ها) قیمت‌ها را در فصول گردشگری افزایش نمی‌دهند. نیکوزیای شمالی یک شهر با سازه‌های تاریخی و میدان زیبای Sarayönü در مرکز خود است.

نیکوزیا یکی از شهرهای دانشجویی قبرس شمالی است و جمعیت دانشجویی آن بیش از ۳۴۰۰۰ نفر است. جشنواره بهاری، هرسال توسط دانشگاه خاور نزدیک در نیکوزیا برگزار می‌شود. جایی که خوانندگان و گروه‌های معروف قبرسی، ترکی و بین‌المللی در آن اجرا می‌کنند. مرکز فرهنگی دانشگاه آتاتورک نیز میزبان جشنواره بین‌المللی سالانه تئاتر قبرس است.

مهاجرت به قبرس شمالی
شهر گیرنه

شهر گیرنه

شهر گیرنه، از دیگر شهرهای مهاجرپذیر کشور قبرس شمالی محسوب می‌شود که زیبایی بسیار گسترده‌ای دارد! این شهر از نظر باستانی و همینطور آب و هوا بسیار مورد توجه است. 

گیرنه یک شهر جذاب در سواحل شمالی قبرس است که در حدود ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد تأسیس شده است. گیرنه به خاطر بندر باشکوه و قلعه مجاورش معروف است. اعتقاد بر این است که قلعه گیرنه برای محافظت از شهر در برابر حملات اعراب در قرن هفتم ساخته شده است. موزه کشتی شکسته که در داخل قلعه قرار دارد، قدیمی ترین کشتی شکسته شده تاریخ را در خود جای داده است. همچنین صومعه بلاپیس و قلعه سنت هیلاریون در گیرنه قرار دارد که برای دفاع از جزیره در برابر حملات اعراب ساخته شده است. 

مهاجرت به قبرس شمالی
شهر فاماگوستا

شهر فاماگوستا

فاماگوستا، این شهر تاریخی، که مورخان معتقدند! لئوناردو داوینچی درگیر طراحی خیابان های آن بوده است. از مقاصد توریستی در قبرس شمالی محسوب می شود و در چند سال گذشته رشد چشمگیری در ساخت و ساز داشته و سهم قابل توجه‌ای از بازار املاک در قبرس شمالی را به خود اختصاص داده است.در قبرس شمالی مکان های تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد. زیرا این جزیره در مرکز جهان باستان که به عنوان مهد تمدن غرب شناخته می شود، قرار دارد. شهر قدیمی فاماگوستا توسط دیوارهای تاریخی احاطه شده که قدمت آنها به قرون وسطی می رسد.

دیوارها تا به امروز دست نخورده باقی مانده اند و به خوبی حفاظت شده اند. دو دروازه ی اصلی قلعه فاماگوستا هنوز پابرجا هستند، دروازه دریا و دروازه زمین ، قلعه کانتارا به طور باشکوهی در نزدیکی کوه پنج انگشت قرار گرفته است. فاماگوستا بندری بزرگ در شمال جزیره قبرس است که در حدود ۵۵ کیلومتری شرق نیکوزیا قرار گرفته است. این بندر دارای عمیق ترین قسمت دریا در قبرس است.

جمع بندی

قبرس شمالی در شرق مدیترانه واقع شده است و این جزیره همیشه از اولین زمانها محل ملاقات برای تاجران بوده است. این جزیره قطعه‌ای از بهشت است. قبرس شمالی ممکن است تنها یک کشور کوچک باشد، اما از نظر اقتصادی یکی از رو به رشد‌ترین کشور‌های منطقه هست؛ هر ساله نزدیک به ۱۲ درصد رشد قیمت در بازار املاک قبرس شمالی باعث شده تا از کشور‌های مختلف خرید ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی صورت بگیرد. به دلیل هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، این کشور در حال تبدیل به یکی از پرطرفدارترین کشور‌ها برای مهاجرت در بین ایرانیان و حتی خیلی از کشورهای اروپایی هست. شما برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه مهاجرت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا با توجه به شرایط شما، بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

خرید ملک و سرمایه گذاری بهترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است.

بله، اگر شما در حال تحصیل یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی هستید، می‌توانید برای اعضای خانواده درجه ۱ خودتان درخواست ویزای همراه کنید.

 اگر پدر و مادر تابعیت این کشور را داشته باشند، فرزند به دنیا آمده شهروند این کشور حساب می‌شود اگرنه این فرزند 5 سال به صورت متداوم باید در این کشور زندگی کند تا تابعیت کشور قبرس شمالی را بگیرد.