بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

آیا می‌دانستید که برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید؟ مطلع هستید که هزینه تحصیل در این کشور بسیار مناسب‌تر از تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی است؟ می‌دانید که تحصیل در قبرس شمالی دروازه‌ای برای ورود به دیگر کشور‌های اروپایی است؟

هلدینگ علایی

برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته و دانشجویان می‌توانند در صورت قبولی در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه بلافاصله تحصیل خود را آغاز کنند. همچنین، هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

علاوه بر آن، دانشجویان می‌توانند پس از گذشت چند ترم از تحصیلشان در دانشگاه‌های قبرس برای شرکت در طرح مبادله دانشجو شرکت کرده و ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی طی کنند. سیستم آموزشی قبرس شمالی طی چند سال گذشته به‌ سرعت رشد کرده و برنامه‌های آموزشی استاندارد و متنوعی را ارائه می‌دهد. این موضوع باعث جذب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بخصوص غربی‌ها در مقاطع دانشگاهی در این کشور شده است.

در قبرس شمالی هم مدارس دولتی هم مدارس خصوصی وجود دارند و همه آن‌ها از یک سیستم آموزشی استاندارد پیروی می‌کنند. به عبارت بهتر، تحصیل در قبرس می‌تواند همچون پلی برای تحصیل و مهاجرت در کشورهای پیشرفته دیگر جهان عمل کند. ما در گروه مشاوران هلدینگ علایی، با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص به شما کمک میکنیم.

چرا برای تحصیل، قبرس شمالی را انتخاب کنیم؟

قبرس شمالی مزایای زیادی برای ادامه تحصیل، برای دانشجویان بین‌المللی بخصوص دانشجویان ایرانی را دارد. از کیفیت و رفاه بالای زندگی، آب و هوای معتدل و ایده‌آل، فرصت تفریح و بازدید از نقاط گردشگری قبرس، نزدیک بودن به ایران، نداشتن ویزا، زبان ترکی و انگلیسی و… برخی از دلایل مهم علاقمندی دانشجویان ایرانی به ادامه تحصیل در قبرس شمالی است. اما چند دلیل مهم نیز وجود دارند که باید به آن ها اشاره کنیم:

    1. با تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی می‌تواند پس از گذشت چندی از شروع تحصیل در رشته مورد نظر خود (معمولا بعد از 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی) درخواست exchange دانشگاه به دانشگاه‌های کشورهای دیگر را داشته باشد.
    2. تحصیل در قبرس شمالی نیازی به داشتن مدرک زبان رسمی و معتبر ندارد.
    3. ارز رسمی کشور قبرس شمالی لیر ترکیه است اما اکثر ارزهای رایج جهانی در قبرس شمالی کارایی دارند و دربرخی مناطق از ارز پوند، یورو و دلار آمریکا برای خرید و فروش استفاده می‌کنند.
    4. ارائه شدن اکثر رشته‌های تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی.
    5. ارائه شدن رشته‌های تحصیلی خاص و متنوع مانند روابط بین المللی و یا انیمیشن و بازی سازی.
تحصیل در قبرس شمالی

رشته های دوگانه

یکی از مزیت‌های تحصیل در قبرس برخوردار شدن از امکان شرکت در رشته‌هایی دوگانه است که به دانشجو این امکان را می‌دهد تا دو مدرک را از دو کشور متفاوت به طور همزمان دریافت کند. این روش حتی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است زیرا هزینه آن بسیار کمتر از تحصیل در دو رشته متفاوت خواهد بود. رشته‌های دوگانه به خصوص برای افرادی که به علت گران بودن شهریه دانشگاه‌ها و هزینه‌های زندگی امکان‎‌‌ تحصیل در اروپا را ندارند، فرصتی ویژه محسوب می‌شود.

به طور مثال، آن‌ها می‌توانند سه سال اول تحصیل خود را در دانشکده مدیریت دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و سال آخر را در دانشکده بازرگانی دانشگاه پاریس فرانسه سپری کنند. دانشجویان علاقه‌مند با برخورداری از سطح زبانی قابل قبول می‌توانند برای سال آخر تحصیلات خود هر یک از کشورهای اروپایی چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و… را انتخاب کنند. دانشگاه‌های قبرس همچون دانشگاه مدیترانه شرقی سالانه دوره‌های بی‌شماری را به صورت دوگانه ارائه کرده تا دانشجویان بین‌المللی بیشتری را برای تحصیل در قبرس جذب کنند.

اعتبار دانشگاه‌ها

بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند که دانشگاه‌های قبرس شمالی از اعتبار بین‌المللی خوبی برخوردار نیستند. اما بهتر است بدانید که دانشگاه‌های قبرس شمالی همجون دانشگاه مدیترانه شرقی (emu) نه تنها مورد تایید وزارت علوم ایران هستند، بلکه در سطح جهانی نیز معتبر به حساب می‌آیند. طبق آخرین رتبه‌بندی مجله تایمز، دانشگاه EMU رتبه 800-1000 جهانی را به دست آورده و از نظر شاخص‌های توسعه انسانی سازمان ملل نیز در رتبه 400-600 جهان قرار گرفته است.

همچنین تمام دانشگاه‌های این کشور مورد تایید وزارت آموزش، جوانان و ورزش (YODAK) و بورد آموزش عالی ترکیه (YOK) بوده که به عنوان یک سازمان آموزش عالی، استانداردهای آن در سطح بین‌المللی پذیرفته شده و مورد قبول است.

بیمه و پوشش خدمات درمانی

دانشجویان با تحصیل در دانشگاه‌های قبرس، به عنوان بخشی از شهریه‌ای که پرداخت می‌کنند، از پوشش خدمات درمانی رایگان بهره‌مند می‌شوند. به عبارت دیگر اقدامات پزشکی و درمانی آن‌ها در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی برایشان هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. آن‌ها می‌توانند به صورت مداوم برای چکاپ مراجعه کرده، از امکانات اورژانس بیمارستان استفاده کنند و حتی به طور رایگان تحت عمل جراحی مورد نیاز قرار بگیرند. لازم به ذکر است که خدمات دندان‌پزشکی، جراحی پلاستیک و بارداری شامل بیمه درمانی دانشجویی نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس شمالی

برای ادامه تحصیل در قبرس شمالی نیازی به جمع آوری مدارک تحصیلی عجیبی نیستید! مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های قبرس شمالی تنها آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن را باید داشته باشید.

مثلا اگر می‌خواهید برای مقطع کارشناسی اقدام کنید باید مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات سال آخر دبیرستان را داشته باشید. داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای و داشتن سابقه کار مربوط به رشته تحصیلی منتخب شما در دانشگاه می‌تواند در روند پذیرش شما تاثیر مثبت داشته باشد اما جز ضروریات نیستند.

سایر مدارکی که برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های قبرس نیازمندید مدارک هویتی و پاسپورت می‌باشد. نکته بسیار مهم دانشگاه‌های قبرس شمالی آن است که برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارید.

در کمترین زمان و با کمترین مدارک مورد نیاز می‌توانید به قبرس شمالی مهاجرت کنید و مشغول به تحصیل در این کشور شوید. تحصیل در قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی بسیار آسان و مناسب است.

تحصیل در قبرس شمالی
کارشناسان علایی

کارشناسان هلدینگ علایی

در صورت اطلاعات دقیق‌تر و بهترین راهنمایی با توجه به شرایط شما می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه‌ی تحصیل در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. به طوری که شهریه سالانه در مقطع کارشناسی بطور متوسط 4000 دلار آمریکا و در مقطع کارشناسی ارشد به طور متوسط 2000 دلار آمریکا می‌باشد. البته توجه داشته باشید که دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه EMU در قبرس بورسیه‌های خوبی نیز برای دانشجویان خود در نظر دارد. این دانشگاه برای برخی از رشته تا 50 درصد شهریه، بورسیه در نظر می‌گیرد. همین امر باعث کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان در قبرس می‌شود که بسیار مسرت بخش می‌باشد.

خوابگاه دانشجویی نیز هزینه زیادی برای دانشجویان به دنبال نخواهد داشت. به طور متوسط خوابگاهی با سه وعده غذایی برای دانشجویان ماهانه بین 350 دلار آمریکا هزینه دارد.

بنابراین قبرس می‌تواند برای دانشجویان با توان مالی مختلف مناسب باشد و تحصیل در قبرس فرصتی برای همه دانشجویان باشد.

تحصیل در قبرس شمالی

افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی

هر دانشجویی که پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی دریافت نموده، پس از آغاز تحصیل می‌تواند به راحتی طی روندی ساده حساب بانکی افتتاح نماید و شماره حساب و کریدیت کارت نیز دریافت نماید که تقریبا تمام بانک‌های این کشور برای دانشجویان امکان دریافت کارت اعتباری را فراهم کرده‌اند. همچنین انتقال پول از ایران به حساب بانکی دانشجو در قبرس پروسه راحتی دارد. شما برای افتتاح حساب بانکی دانشجویی در قبرس شمالی ملزم به ارائه پاسپورت، کارت دانشجویی، فرم اشتغال به تحصیل و آدرس محل سکونت هستید.

هزینه خوابگاه در قبرس شمالی

از دیگر مزایای دانشگاه‌های قبرس شمالی، ارائه خوابگاه‌های دانشجویی با امکانات و قیمت مناسب به دانشجویان است. اگرچه برخی هم هستند که ترجیح می‌دهند تا واحد آپارتمانی را در شهر و در نزدیکی دانشگاه اجاره نموده که خوشبختانه برای آن هم نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف در قبرس شمالی نیست اما استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های قبرس، بسیار برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین زمان و سهولت در رفت و آمد به دلیل نزدیک بودن خوابگاه‌ها به دانشکده‌ها، دپارتمان‌ها و کلاس‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای است.

همچنین حضور در خوابگاه فرصت بهتری را برای تبادل فرهنگی، برقراری ارتباط با سایر دانشجویان و خوی گرفتن سریع‌تر با محیط فرهنگی و تحصیلی این کشور فراهم خواهد ساخت. هزینه‌ خوابگاه دانشجویی در قبرس چیزی کمتر از 1300 دلار در هر ترم تمام خواهد شد (برای اتاق تک نفره) که این هزینه برای اتاق 2 نفره 650 دلار در ترم و برای اتاق 4 نفره 300 دلار در هر ترم هزینه خواهد داشت که دارای قیمت بسیار مناسبی بوده و نیاز به پرداخت هزینه جانبی مانند هزینه‌های تسلیهاتی نیست و هرچند که اجاره خانه در قبرس شمالی گران نمی‌باشد اما این هزینه‌ها در مقایسه با اجاره آپارتمان بسیار متفاوت است.

بدین ترتیب که متوسط اجاره یک آپارتمانی تک خوابه از 200 دلار (حدود 1700 لیر ترکیه) در ماه شروع شده که با هزینه‌های جانبی مثل هزینه قبوض و… به ماهیانه بیش از 250 دلار خواهد رسید که در مقایسه با خوابگاه مخصوصا اتاق‌های 2 یا 4 نفره دارای تفاوت آشکاری در هزینه می‌باشد.

تحصیل در قبرس شمالی
خوابگاه‌های قبرس شمالی

اجاره خانه دانشجویی در قبرس شمالی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی پیدا کردن مسکن مناسب در کشور مقصد است. معمولا دانشگاه‌ها دارای خوابگاه‌های اختصاصی هستند که دانشجویان می‌توانند با قیمتی مناسب آن‌ها را اجاره کنند. اغلب دانشجویان ترجیح می‌دهند که در خوابگاه‌های رسمی دانشگاه اقامت کرده که از امکانات بسیار مطلوبی برخوردار هستند. وجود خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه با نگهبان‌های 24 ساعته از مزایای تحصیل و زندگی در قبرس محسوب می‌شود.

همچنین در نواحی نزدیک به دانشگاه، هاستل‌های کوچکی برای دانشجویان وجود داشته که طیف متنوعی را از اتاق‌های 6 نفره تا سوئیت‌های لوکس در بر می‌گیرند. هزینه این هاستل‌ها حدود 1000 یورو در سال است. برخی دیگر از دانشجویان زندگی در آپارتمان‌های مرکز شهر را ترجیح می‌دهند. زوج‌های دانشجو می‌توانند در واحدهای آپارتمانی مجزا با تجهیزات کافی ساکن شوند. هزینه واحدهای آپارتمانی به موارد مختلفی چون تعداد اتاق خواب، تجهیزات، مقدار اثاثیه موجود و تعمیرات مورد نیاز بستگی داشته و حداقل اجاره ماهیانه آن‌ها 350 یورو است.

البته بسیاری از کسانی که به دنبال دریافت اقامت دائم قبرس هستند، می‌توانند با مبلغی حدود 40000 یورو یک واحد آپارتمان تک خوابه و یا با مبلغ 100 هزار یورو یک ویلا در سواحل قبرس شمالی خریداری کنند. لازم به ذکر است که خرید مسکن شامل مالیات بر دارایی و نیازمند طی کردن فرآیندی اداری خواهد بود، به همین دلیل تقاضا برای اجاره مسکن در این کشور نسبت به خرید آن بیشتر است.

تحصیل در قبرس شمالی

ویژگی های تحصیل در قبرس شمالی

  1. تحصیل در قبرس شمالی نسبت به کشورهای دیگر ارزانتر است.
  2. اکثر رشته‌های تحصیلی بین المللی در دانشگاه های معتبر قبرس شمالی تدریس می‌شود.
  3. برای تحصیل در قبرس نیاز به ویزا ندارید.
  4. در کمتر از 10 روز می‌توانید برای ادامه تحصیل در قبرس به دانشگاه‌های قبرس اعزام شوید.
  5. زبان مکالمه این کشور ترکی و انگلیسی است.
  6. برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان معتبر ندارید.
  7. تحصیل در قبرس شمالی نسبت به کشورهای دیگر ارزانتر است.
  8. امکان exchange دانشگاه برای دانشجویان مقدور است.
تحصیل در قبرس شمالی

جمع بندی

از طرف دیگر، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل می‌تواند مزایای بیشتری را نیز در بر داشته باشد؛ با تحصیل در برخی از رشته‌ها در کشور قبرس شمالی همچون هتلداری و گردشگری، دانشجویان می‌توانند به طور مستقیم با بازار کار ارتباط گرفته و از همان دوران دانشجویی، با انجام کارآموزی در هتل‌ها و آزانس‌های گردشگری، سابقه کار کسب کنند. همچنین بعد از فارغ‌التحصیلی امکان استخدام در شرکت‌ها و هتل‌های ترکیه نیز بهره‌مند شده و بدین ترتیب فرصتی برای کار در یکی از قطب‌های گردشگری جهان را خواهند داشت.
دانشگاه مدیترانه شرقی یکی بهترین دانشگاه قبرس شمالی و یکی از موسسات آموزشی بین‌المللی به رسمیت شناخته شده این کشور است. بیش از هزار نفر از کارکنان این دانشگاه از کشورهای مختلف جهان بوده و بیش از 15 هزار دانشجوی بین‌المللی نیز در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک تنها دانشگاه‌های قبرس شمالی هستند که به عنوان اعضای انجمن دانشگاه‌های اروپایی به شمار می‌آیند. دانشگاه مدیترانه شرقی به عنوان یکی از 500 دانشگاه برتر اروپا نیز محسوب می‌شود.

در آخر در صورت خرید ملک در قبرس شمالی برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =