بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

جاذبه های قبرس شمالی

جاذبه های قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

آیا میدانستید قبرس شمالی یکی از با قدمت‌ترین کشورهاست و بناهای تاریخی زیادی دارد؟ آیا می‌دانید جاذبه‌های قبرس شمالی کجا است؟ مطلع هستید که قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ مدیترانه است و به همین خاطر دارای سواحل بی‌شمار و زیبایی است؟ میدانید که قبرس شمالی به علت زیر ساخت‌ها و موقعت جغرافیایی یکی از هیجان انگیز‌ترین مقاصد دنیا است؟

هلدینگ علایی

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید بد نیست قبل از سفر با جاهای دیدنی کشور مقصد آشنا شوید. از جاذبه‌های قبرس شمالی میتوان به: طبیعت بی‌نظیر، آثار باستانی و سواحل آن اشاره کرد؛ که قبرس شمالی را به مقصدی هیجان انگیز تبدیل کرده است، سرزمینی جذاب در دریای مدیترانه که فقط جزیره‌ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه گنجینه‌ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در خود جای داده است.

مراکز توریستی قبرس شمالی

1. بندر گیرنه | Gyrne Harbour

گیرنه یا کیرنیا یکی از شهرهای سواحل شمالی قبرس است که به بندر و قلعه‌ی تاریخی‌اش معروف است. این شهر یک بندر قدیمی دارد که اگر گذرتان به قبرس شمالی افتاد حتما باید از آن دیدن کنید، بندری که در احاطه کافه‌ها و رستوران‌هاست و بهترین جا برای امتحان طعم غذاهای قبرس شمالی است.

آدرس

گیرنه، جنوب غربی قبرس شمالی

بندر گیرنه
بندر گیرنه

2. قلعه گیرنه | Gyrne Castle

قلعه گیرنه درست در کنار بندر گیرنه قرار دارد و برای ساختش از معماری‌های ترکیبی و پیچیده‌ای استفاده شده که واقعا ارزش بازدید دارد. در پشت دیواره‌های این قلعه جاذبه‌هایی مثل کلیسای سنت جورج، آپارتمان‌های پادشاهی و کلیسایی کوچک را پیدا می‌کنید که بازدید از آن‌ها سفر تاریخی‌تان را تکمیل می‌کند. در موزه کشتی‌های شکسته چشمتان به کشتی‌ای می‌افتد که حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد غرق شده و قدیمی‌ترین کشتی کشف شده در بستر دریاست.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
قلعه گیرنه

3. ساحل لاک پشت | Turtle Beach

حتما فکر میکنید این ساحل دارای کلی لاکپشت هست؟ نه اینطور نیست! در فصل تابستان این ساحل ماسه‌ای و طولانی محل رفت و آمد لاک پشت‌های سبز رنگ می‌شوند که برای تخم گذاری خودشان را به اینجا می‌رسانند. مردم قبرس برای تفریح و استراحت به این ساحل می روند پس اگر دوست دارید به ساحلی بروید که بیشتر از توریستان مردم محلی را تماشا کنید این ساحل انتخاب مناسبی است.

آدرس

ساحل آلگادی، کنار Esentepe در سمت شرقی کیرنیا

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
ساحل لاک‌پشت

4. کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

این کلیسا که در قرن ۱۳ ساخته شده بدون شک یکی از آرام‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی است. کلیسا در روستای کوچک بلاپایس در ۵ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و بیشتر آثار به جای مانده از آن مربوط به زمان پادشاه هوگ سوم است. این بنای جذاب و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ‌تر شد و امروز معماری جذاب گوتیک را به نمایش گذاشته است.

آدرس

پنج کیلومتری شهر گیرنه، ارتفاعات قبرس شمالی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
کلیسای بلاپایس

5. قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle

باز هم جاذبه تاریخی و جذاب دیگر در قبرس شمالی، این قلعه در شهر گیرنه و در ارتفاع ۶۷۰ متری ساخته شده و از آن جایی که در ابتدا سنت هیلاریون بر روی قله زندگی می‌کرد به این اسم معروف شد. این قلعه سه طبقه دارد و طبقه بالایی‌اش پر از پله‌های باریک و پیچ در پیچ است که به برج پرینس جان و خانه‌های سلطنتی منتهی می شوند. در این قلعه تماشاگر چشم اندزهای جذابی از گیرنه و روستاهای اطراف هستید.

آدرس

گیرنه، قبرس شمالی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
قلعه سنت هیلاریون

6. قلعه بوفاونتو | Buffavento Castle

قلعه بوفاونتو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی که این قلعه در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و با ارتفاع ۹۵۴ متر بلندترین قلعه است؛ پس مطمئنا چشم اندازهای جذابی دارد. با اینکه بیشتر قسمت‌های این قلعه در اثر گذشت زمان از بین رفته اما معماری جذابی دارد که حیفه تا قبرس شمالی بروید و از آن دیدن نکنید. از طرفی اگر عاشق مسیرهای کوهنوردی هستید خبر خوبی برایتان داریم چون برای رسیدن به قلعه ۴۵ دقیقه کوهنوردی در پیش‌رو دارید.

آدرس

شهر نیوزیکا، شانزده کیلومتری بندر گیرنه، ارتفاعات کوه پنج انگشت

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
قلعه بوفاونتو

7. شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس

شبه جزیره کارپاس سرزمینی آرام با کیلومترها ساحل شنی بکر است که در شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. یکی از مهمترین جاذبه های این شبه جزیره کلیسای آندریس است که تاریخی و معماری جذابی دارد. اینجا به حیات وحش و به خصوص الاغ های وحشی معروف است و خیلی ها آن را یکی از جذاب ترین جاذبه های قبرس شمالی می دانند.

آدرس

شبه جزیره کارپاس فاماگوستا واقع در شمال شرقی قبرس شمالی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
جزیره کارپاس

8. قلعه کانتارا | Kantara Castle

قلعه کانتارا در دوره بیزانس و در سال ۹۶۵ ساخته شده تا بعد از حمله عرب ها از شبه جزیره کارپاس محافظت کند. این قلعه در ارتفاع ۶۱۰ متری قرار دارد و دسترسی به آن خیلی راحت است. کافیست در روز آفتابی به این قلعه بروید تا با تماشای چشم اندازهای جذاب شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس، فاماگوستا و دیگر بخش های قبرس شمالی غافلگیر شوید.

آدرس

قبرس شمالی، استان کایرنیا، شبه جزیره کارپاس در شمال شرقی قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
قلعه کانتارا

9. شهر باستانی سالامیس | Salamis Ancient City

سالامیس که در ساحل شرقی قرار دارد یکی از مهمترین و جذاب ترین سایت های باستان شناسی و جاذبه های قبرس شمالی است. این شهر باستانی در قرن ۱۲ قبل از میلاد تاسیس شده و سال ها رشد و پیشرفت داشته تا اینکه به دست حمله عرب ها، زلزله و جزر و مدهای قرن هفتم از بین رفت. این شهر بزرگ مملوء از آثار و بناهای رومی ست که تماشای آن ها برای تاریخ دوستان پر از جذابیت است.

آدرس

ساحل فاماگوستا در نزدیکی شبه جزیره کارپاس

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
شهر باستانی سالامیس

10. ساحل گلپسیدس | Glapsides Beach

ساحل ماسه ای و تمیز با رستوران ها و کافه ها اینجا را به یکی از محبوب ترین سواحل قبرس شمالی تبدیل کرده است. عاشقان تفریحات ساحلی در سفر به قبرس شمالی بدون اینکه وقت تلف کنند خودشان را به این ساحل می رسانند.

آدرس

قبرس شمالی، ساحل گلپسیدس

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
ساحل گلپسیدس

11. دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا

دیوارهایی که در ابتدا بلند و نازک ساخته شدند تا از شهر در برابر حمله دشمنان محافظت کنند اما بعدها ونیزی ها بخش هایی به این دیوارها اضافه کردند تا به راحتی بتوانند برای حفاظت از شهر در برابر عثمانی ها آتش پرتاب کنند. برج و باروهای مارتیننگو (Martinengo) یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی قرن ۱۶ در قبرس شمالی است.

آدرس

شهر فاماگوستا، شمال شرقی قبرس شمالی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
دیوار‌های تاریخی شهر فاماگوستا

12. کلیسای سنت بارناباس | Saint Barnabas Monastery

این کلیسا در شهر فاماگوستا قرار دارد و قدمتش به سال ۱۷۵۶ برمی گردد. گنبدهای سفید رنگ این کلیسا جذابیت خاصی دارند و از طرفی قبر سنت بارباروس که در این کلیسا قرار دارد همچنان یکی از زیارتگاه های یونانی های قبرس است که در قبرس شمالی زندگی می کنند.

آدرس

مرکز شهر فاماگوستا

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
کلیسای سنت بارناباس

13. مسجد لالا مصطفی پاشا

این کلیسا در شهر فاماگوستا قرار دارد و قدمتش به سال ۱۷۵۶ برمی گردد. گنبدهای سفید رنگ این کلیسا جذابیت خاصی دارند و از طرفی قبر سنت بارباروس که در این کلیسا قرار دارد همچنان یکی از زیارتگاه های یونانی های قبرس است که در قبرس شمالی زندگی می کنند.

آدرس

قبرس شمالی، فاماگوستا

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
مسجد لالا مصطفی پاشا

14. مسجد سلیمیه

این کلیسای جامع در شهر نیکوزیا قرار دارد و یکی از بهترین نمونه های معماری گوئتیک در قبرس شمالی است. با اینکه ساخت این کلیسا در سال ۱۲۰۹ شروع شد اما سال های طولانی طول کشید تا کامل شود و در تمام مدت محل تاجگذاری پادشاهان زیادی بوده است. در زمان عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام شود.

آدرس

قبرس شمالی، شهر نیکوزیا

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
مسجد سلیمیه

15. شهر باستانی سولی

شهر باستانی سولی در قرن ششم قبل از میلاد و توسط رومی‌ها ساخته شده است. این شهر در زمان حیات خود یکی از ده شهر واقع در جزیره قبرس بود. آثار به جای مانده از ساختمان‌های این شهر گویی در زمان سفر کردند و تنها با آسیب‌های اندکی، قابل مشاهده برای گردشگران قبرس شمالی هستند.

آدرس

قبرس، نیکوزیای شمالی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
شهر باستانی سولی

16. شهر ارواح

محله ماراش، معروف به «شهر ارواح» و در مرکز فاماگوستا قرار دارد. محله ماراش، مجموعه‌ای مخوف از هتل‌ها، خانه‌های مسکونی، فروشگاه‌ها و هر چیزی که در یک شهر لازمه هستش ولی همه اماکن این محله متروکه و خالی از سکنه است و همین علت ظاهر ترسناکی را در این محله حاکم کرده است و برای همین این شهر معروف به شهر ارواح شده است. از سال 1974 که به دلیل جنگ، قبرس به دو بخش تقسیم شد، این محله خالی از سکنه و ورود به آن ممنوع اعلام شد و در حال حاضر فقط از بیرون قابل دیدن است.

آدرس

قبرس، فاماگوستا

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
محله ماراش معروف به شهر ارواح

17. موزه بربریت

موزه بربریت، یکی از موزه‌های جالب قبرس شمالی است که در نیکوزیا قرار دارد. در این موزه می‌توانید تاریخ معاصر این کشور را یعنی از سال 1996 تا الان را ببینید. این موزه وقایع تاریخی قبرس شمالی را به تصویر می‌کشد. گردشگران به محض ورود به این موزه حوادث خشنود باری که در آن زمان‌ها رخ داده است را می‌بینند.

آدرس

قبرس، نیکوزیای شمالی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
بریده‌هایی از اخبار روزنامه

18. پل عشق

پل عشق همانطور که از اسمش پیداست یکی از رمانتیک‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی واقع در فاماگوستا است. این پل به شکلی طبیعی ایجاد شده و بهترین مکان برای ماه عسل، عکاسان و زوج‌ها است. یکی از شعارهایی که اهالی این منطقه درباره این جاذبه گردشگری می‌گویند این است که «عزیزانتان را ببوسید و آرزو کنید!». همچنین این پل در هنگام غروب آفتاب به منظره‌ای فوق‌العاده تبدیل میشود.

آدرس

قبرس، فاماگوستا

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی
پل عشق، شکل گرفته به صورت طبیعی

جمع بندی

سفر به قبرس شمالی می‌تواند پر از جذابیت‌های طبیعی و تاریخی باشد. اگر علاقه‌مند به تماشای سواحل زیبا و بکر هستید در این کشور به مقصود خود خواهید رسید. علاقه‌مندان به تاریخ و آثار باستانی نیز می‌توانند در سفر یا مهاجرت به قبرس شمالی از جاذبه‌های به جای مانده از تاریخ کهن این سرزمین لذت ببرند. با هر سلیقه و سن و سالی که باشید قبرس شمالی می‌تواند برای شما سرزمینی پر از شگفتی باشد. همچنین کسانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند، برای رهنمایی بیشتر می‌توانند با کارشناسان ما تماس بگیرند.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =