بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

شهر های قبرس شمالی

شهرهای قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

معرفی بهترین شهر های قبرس شمالی

شهر های قبرس شمالی باعث شده تا این کشور به یکی از بهترین پتانسیل‌های گردشگری جهان تبدیل شود. جزیره قبرس یکی از جادویی‌ترین مکان‌ها در دنیاست و قسمت شمالی این کشور، سرشار از جذابیت‌ها و رمز و رموز مدیترانه‌ای است که حتماً برای مسافران مکانی به یاد ماندنی خواهد بود. مسیر قبرس شمالی در جزیره قبرس، در قسمت شمال شرقی حاشیه مدیترانه واقع شده است و سومین جزیره پهناور، بعد از جزیره سیسیلی و ساردینیا در دریای مدیترانه محسوب می‌شود. هلدینگ علایی برای افرادی که می‌خواهند به این کشور سفر کنند، مسیر قبرس شمالی را بیشتر شناسانده و معرفی می‌کند.

قبرس شمالی، معروف به جواهر مدیترانه، به‌ سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد مورد علاقه افرادی است که به دنبال مهاجرت هستند. قبرس، شرقی‌ترین جزیره مدیترانه و سومین جزیره بزرگ در این منطقه پس از سیسیل و ساردینیا است. این کشور با داشتن سواحل بی‌شمار، غذاهای عجیب‌وغریب، معماری دیدنی و تاریخ غنی، باعث شده تا بسیاری آن را بهشت روی زمین بنامند! شما با شناختن بهترین شهرها و دانستن میزان درآمد کار در قبرس شمالی می‌توانید مهاجرتی کم ریسک داشته باشید.

شهر های قبرس شمالی

بهترین شهر های قبرس شمالی برای زندگی

1. نیکوزیای شمالی (لفکوشا)

شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی است. دیدن سواحل و تفریح در دریا، دلیل اکثر کسانی است که برای زندگی، قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. اما متأسفانه در نیکوزیا نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید و در این شهر، ساحلی وجود ندارد. با این‌ حال، زندگی در این شهر مزایای خاصی دارد.

مثلاً گردشگران کمتری وجود دارند و درنتیجه، بسیاری از صنایع خدماتی (مانند مغازه‌ها یا کافه‌ها و رستوران‌ها) قیمت‌ها را در فصول گردشگری افزایش نمی‌دهند. نیکوزیای شمالی یک شهر با سازه‌های تاریخی و میدان زیبای Sarayönü در مرکز خود است.

شهر های قبرس شمالی
شهر نیکوزیا

سبک معماری این شهر، قرون‌وسطایی است اما بسیاری از سازه‌های مدرن مثل بارها، رستوران‌ها و مغازه‌های پرجنب‌وجوش در این شهر به وجود آمده‌اند. این کلان‌شهر، نقطه تلاقی دین‌ها، مذاهب و ملیت‌های مختلف است. یکی از مناطق مدرن برای زندگی در نیکوزیا، منطقه Dereboyu است. این محله، مخصوص مراکز تجاری و مناطق تفریحی مدرن است و به دلیل مهمانی‌های خیابانی، جشنواره‌ها و کنسرت‌های گروه‌های محلی به یک مرکز سرگرمی تبدیل شده است.

نیکوزیا یکی از شهرهای دانشجویی قبرس شمالی است و جمعیت دانشجویی آن بیش از ۳۴۰۰۰ نفر است. جشنواره بهاری، هر سال توسط دانشگاه خاور نزدیک در نیکوزیا برگزار می‌شود. جایی که خوانندگان و گروه‌های معروف قبرسی، ترکی و بین‌المللی در آن اجرا می‌کنند. مرکز فرهنگی دانشگاه آتاتورک نیز میزبان جشنواره بین‌المللی سالانه تئاتر قبرس است. تنها نقطه‌ ضعفه زندگی در نیکوزیا، این است که به دلیل اینکه در مرکز قبرس شمالی قرار دارد، دارای خط ساحلی نمی‌باشد.

2. فاماگوستا

شهر های قبرس شمالی
شهر فاماگوستا

در قبرس شمالی مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد. زیرا این جزیره در مرکز جهان باستان که به عنوان مهد تمدن غرب شناخته می‌شود، قرار دارد. شهر قدیمی فاماگوستا توسط دیوارهای تاریخی احاطه شده که قدمت آنها به قرون وسطی می‌رسد. دیوارها تا به امروز دست نخورده باقی مانده‌اند و به خوبی حفاظت شده‌اند.

دو دروازه اصلی قلعه فاماگوستا هنوز پابرجا هستند، دروازه دریا و دروازه زمین، قلعه کانتارا به طور باشکوهی در نزدیکی کوه پنج انگشت قرار گرفته است. 

فاماگوستا بندری بزرگ در شمال جزیره قبرس است که در حدود 55 کیلومتری شرق نیکوزیا قرار گرفته است. این بندر دارای عمیق‌ترین قسمت دریا در قبرس است. بریتانیایی‌ها که قبرس را از سال 1878 تا 1960 اشغال کردند، تأسیسات بندری گسترده‌ای در فاماگوستا ساختند که در جنگ جهانی دوم به پایگاه دریایی تبدیل شد.

در زمان دولت بریتانیا، یک حومه مدرن به نام واروشا در جنوب فاماگوستا به عنوان یک مرکز تجاری و استراحتگاه توریستی توسعه یافت. پس از مداخله ترکیه در سال 1974، ورود غیرنظامیان به واروشا بسته شد و گردشگری متوقف شد. مهاجران از سرزمین اصلی ترکیه به فاماگوستا و بخش‌هایی از واروشا (پس از سال 1976) و در مناطق مرکبات ‌کاری اطراف آن نقل مکان کردند. فاماگوستا اکنون محل دانشگاه مدیترانه شرقی است که در سال 1986 افتتاح شد.

3. گیرنه

گیرنه یک شهر جذاب در سواحل شمالی قبرس است که در حدود 1600 سال قبل از میلاد تأسیس شده است. گیرنه به خاطر بندر باشکوه و قلعه مجاورش معروف است. اعتقاد بر این است که قلعه گیرنه برای محافظت از شهر در برابر حملات اعراب در قرن هفتم ساخته شده است. موزه کشتی شکسته که در داخل قلعه قرار دارد، قدیمی‌ترین کشتی شکسته شده تاریخ را در خود جای داده است. همچنین صومعه بلاپیس و قلعه سنت هیلاریون در گیرنه قرار دارد که برای دفاع از جزیره در برابر حملات اعراب ساخته شده است. 

شهر های قبرس شمالی
شهر گیرنه

این شهر دارای موزه‌های جالب بسیاری است که می‌توانید از آنها دیدن کنید. کایرنیا (یونانی) یا گیرنه (ترکی)، شهری واقع در امتداد ساحل شمالی قبرس است. شهر گیرنه یک مرکز بازار و ساحلی است. بندر نعل اسبی آن با قلعه‌ای متعلق به قرن دوازدهم احاطه شده است. ترک‌های سرزمین اصلی متعاقباً در گیرنه مستقر شدند و هتل‌ها برای تجارت توریستی بازگشایی شدند.

4. لفکه

شهر های قبرس شمالی
شهر لفکه

در لفکه می‌توانید از سولی و کاخ وونی دیدن کنید. کاخ وونی در قرن پنجم توسط یک ایرانی به نام دوکساندروس، پادشاه شهر ماریون ساخته شد تا شهرک‌های حامی یونانیان را تحت کنترل نگه دارد.

لفکه در دامنه‌های رشته کوه ترودوس، در مرکز دو دره که دریا و کوه را در آغوش گرفته‌اند، در شمال غربی قبرس قرار دارد. در دهه 1900 لفکه یکی از اولین شهرداری‌های ترک در قبرس است. لفکه، با هوای پاک، منابع آب فراوان و سرسبزی‌اش، به عنوان «بهشت پنهان» شناخته می‌شود.

مکان‌های تاریخی متعددی از دوره ‌های رومی، بیزانس، قرون وسطی، ونیزی، عثمانی و بریتانیا در این منطقه وجود دارد. این شهر پس از فتح عثمانی‌ها عمدتاً ترکی شد و نمونه‌های جالبی از معماری سنتی عثمانی در آن دیده می‌شود. این شهر همچنین یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی، یعنی دانشگاه اروپایی لفکه را در خود جای داده است.

5. اسکله

جاده‌ نیکوزیا – کارپاز و فاماگوستا، جایی که رشته کوه کانتارا با جنگل‌ها و دره‌ها برخورد می‌کند، منطقه اسکله نام دارد. نام یونانی این روستا تریکومو است.

نام اسکله یادآور نقل مکان ترک‌های قبرسی از شهر لارناکا در ساحل جنوبی جزیره است. ترک ‌های قبرسی که قبلاً در آنجا زندگی می‌کردند، پس از جنگ مجبور به ترک آنجا شدند. آنها در سال 1975 به اسکله نقل مکان کردند. در مرکز این دهکده، کلیسای قرن پانزدهمی سنت یعقوب وجود دارد.

شهر های قبرس شمالی
شهر اسکله

اسکله یک مرکز توریستی مهم است. مردم اسکله مردمانی مهمان نواز هستند که به فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با هنر بسیار علاقه‌مند هستند. منطقه بوگاز اسکله که به عنوان یک مرکز تفریحی شناخته می‌شود، مملو از هتل‌ها و رستوران‌های ماهی است. در بندر کوچک بوگاز، قایق‌های ماهیگیری و سایرین به بازدیدکننده‌گان سفرهای دریایی در امتداد ساحل شرقی قبرس شمالی ارائه می‌دهند. در پارک شهرداری اسکله، مردم محلی و گردشگران تا آخر سحر بیدار می‌مانند و موسیقی زنده می‌خوانند و از اوقات شیرین خود در قبرس شمالی لذت می‌برند.

منطقه اسکله همچنین به خاطر موزه‌های نمادین و کلیساهای باستانی‌اش مشهور است. سواحل لانه سازی لاکپشت‌های تحت حفاظت گردشگری در لانگ بیچ، جشنواره سالیانه اسکله (از 1 جولای تا 10 جولای) از جاذبه‌های شگفت انگیز اسکله هستند. با یک بار بازدید از اسکله، به کسانی خواهید پیوست که عاشق این منطقه شده‌اند.

6. گوزلیورت

شهر های قبرس شمالی
شهر گوزلیورت

گوزلیورت یک شهر بازار واقع در غرب قبرس شمالی است و مرکز منطقه گوزلیورت است. این منطقه یکی از غنی‌ترین مناطق کشاورزی در قبرس شمالی است که به ویژه برای مرکبات (پرتقال، لیمو و گریپ فروت) و توت فرنگی معروف است. آنها در خاک سرخ حاصل‌خیز گوزلیورت رشد می‌کنند. بخش زیادی از این مرکبات صادر می‌شود و بقیه نیز به آبمیوه و کنسرو برای مصارف محلی و همچنین صادرات تبدیل می‌شود. گوزلیورت یک مقصد گردشگری معمولی نیست، اما برای کسانی که می‌خواهند قسمتی از قبرس شمالی را ببینند که حداقل تحت تأثیر گردشگری نیست، جالب است. 

شما می‌توانید از تعطیلات خود در آرامش محیط طبیعی آن لذت ببرید. گوزلیورت یک مکان ایده‌آل برای پیک نیک برای کسانی است که می‌خواهند از سر و صدا و شلوغی زندگی شهری فرار کنند و روز را در آرامش و سکوت سپری کنند. گوزلیورت به دلیل جشنواره سالانه پرتقال معروف است که یک رویداد مهم در ماه ژوئن است که به مدت دو هفته ادامه دارد. همچنین هر ساله در ماه مِی میزبان یک جشنواره فرهنگی و هنری است.

جمعیت شهر های قبرس شمالی

بر اساس آخرین سرشماری از قبرس شمالی و اطلاعاتی جمعیتی سازمان ملل متحد، جمعیت جزیره قبرس تا تاریخ اول جولای سال ۲۰۲۲، یک میلیون و دویست و پنجاه و یک هزار و چهارصد و هشتاد و هشت نفر به حروف و 1.251.488 نفر به رقم بوده که حدود سیصد و هشتاد و پنج هزار نفر در قبرس شمالی سکونت دارند.

پر جمعیت‌ترین شهر این جزیره نیکوزیا یا لفکوشا است که پایتخت این کشور می‌باشد و جمعیت آن حدود دویست هزار نفر می‌باشد. به لحاظ جمعیتی این جزیره در رده ۱۵۹ کشورهای جهان قرار می‌گیرد و میانگین سنی مردم این جزیره ۳۷/۹ سال است.

نام شهر
جمعیت
لفکوشا
97467
فاماگوستا
36867
گیرنه
19701
گوزلیورت
14672
لفکه
8446
اسکله
4490

بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی

ما در این مقاله به معرفی 6 تا از بهترین شهر های قبرس شمالی پرداختیم، اما برای پیدا کردن جواب، سوال بهترین شهر قبرس شمالی، باید گفت که کاملاً بستگی به حوزه کاری، روحیات، هدف از مهاجرت و… است. اگر به دنبال کار و افزایش درآمد هستید مانند پایتخت هر کشوری، نیکوزیا گزینه مناسبی است چون گردشگران کمتری دارد و بخش عمده اقتصاد قبرس شمالی وابسته به این شهر است. یا اگر به دنبال تفریح و آرامش هستید می‌توانید از سواحل فاماگوستا و گیرنه لذت ببرید.

جمع بندی

مردم قبرس شمالی بسیار دوستانه و صمیمی هستند و به مهمان‌نوازی معروف‌اند. جاذبه‌های طبیعی زیبا و دست‌نخورده، هوای تمیز و خیابان‌های بدون شلوغی، کیلومترها خط ساحلی و ماسه‌های طلایی غرق در آفتاب، باعث شده تا این کشور به یکی از توریست پذیرترین کشورها تبدیل شود. قبرس شمالی دارای خط ساحلی است که توسط کوه‌های کارینیا، که به کوه‌های پنج‌انگشتی نیز معروف هستند، احاطه‌ شده است.

این رشته‌کوه، باریک و طولانی است و حدود ۱۰۰ مایل در امتداد ساحل شمالی جزیره قرار دارد و دامنه‌های شمالی آن، روستاهای کوچک زیبایی را دربرگرفته و دارای چشم‌انداز سواحل باشکوه مدیترانه‌ای است. میزان بارندگی در این رشته‌کوه‌ها، بسیار زیاد است و این کوه‌ها در طول زمستان و بهار، بسیار سرسبز هستند. همچنین، خانه ویرانه‌های سه قلعه باشکوه صلیبیون در بالای قله‌های این رشته‌کوه قرارگرفته‌اند.

ما در این مقاله به معرفی شهرهای قبرس شمالی پرداختیم، شما با خواندن این مقاله هم برای مهاجرت به قبرس شمالی و زندگی و هم برای گردش و مسافرت می‌توانید بهترین شهر را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید. همچنین برای راهنمایی دقیق‌تر و کامل‌تر می‌توانید با کارشناسان هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود اینجاست تا در کناره شما از مبدا تا  قلب دریای مدیترانه رهنمود شما باشد.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =