بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

امنیت در قبرس شمالی

امنیت در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 28 دی 1402

آیا می‌دانستید امنیت در قبرس شمالی یکی از دلایل مهاجر پذیر بودن این کشور است؟ مطلع هستید که قبرس شمالی پنچمین کشور امن در دنیاست؟ آیا می‌دانید که نرخ جرم و جنایت در قبرس شمالی نزدیک به صفر است؟

هلدینگ علایی

در دنیای امروز در سراسر جهان، حوادث گوناگونی رخ می‌دهد. همین امر سبب شده است تا بسیاری از گردشگران و متقاضیانی که قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارند دچار نگرانی‌های زیادی شوند، از همین جهت و با توجه به سوالات زیادی که والدین و مسافران طی تماس‌های تلفنی و یا از طریق پیامک از کارشناسان مجموعه ما می‌پرسند، تصمیم به نوشتن این نوشته در مورد امنیت در قبرس شمالی کردیم.

قبرس شمالی جزیره‌ای که سراسر تاریخ است. جزیره قبرس یکی از جادویی‌ترین مکان‌های دنیاست و قبرس شمالی بخشی از این جزیره پر رمز و راز است! که عطر و بوی مدیترانه در آن موج می‌زند. با سفر به بهشتی‌ترین بخش مدیترانه، بناهای تاریخی با بیش از ۱۰ هزار سال پیشینه، میراث فرهنگی برجسته، گنجینه‌های باشکوه و… انتظارتان را می‌کشند. در ادامه هلدینگ علایی را همراهی کنید تا از امنیت در قبرس شمالی بگوییم.

امنیت در قبرس

درباره امنیت در قبرس شمالی

در کشور قبرس شمالی خبری از بی‌امنی نیست. سیستم‌های امنیتی در این کشور روز به روز در حال پیشرفت است به این ترتیب به سادگی می‌توان به این نتیجه رسیده که کشور قبرس شمالی می‌تواند یک مکان بسیار امن برای زندگی محسوب شود. در این کشور برای کودکان بهترین سیستم‌های امنیتی دیده می‌شود به طوریکه کودکان می‌توانند وارد حیطه تحصیل و رشد شوند و هیچ تهدیدی شامل حال آن‌ها نشود.

بانوان به هیچ عنوان در این کشور درگیر بی‌امنی نیستند و می‌توانند با خیالی راحت مشغول به کار شوند. دزدی در کشور قبرس شمالی در سال‌های اخیر بسیار کم شده است. در این کشور هیچ کس به شما تعرض نخواهد کرد. رتبه امنیت کشور قبرس شمالی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و خوشبختانه گزینه خوبی برای زندگی است.

امنیت

دلایل امنیت در قبرس شمالی

اگر از دید دیگر به امنیت در قبرس شمالی نگاه کنیم، این کشور یکی از جزایر بزرگ دریای مدیترانه می‌باشد. امنیت قبرس شمالی چنان زیاد است که می‌توان درب منزل را قفل نکرد. علت این است کشور قبرس شمالی از نظر سیاسی با هیچ کشوری درگیری نداشته و از طرفی کشوری توریستی و دانشجویی است و بیشتر جمعیت آن را دانشجویان و مسافران تشکیل می‌دهند، همین امر باعث بالا رفتن امنیت قبرس و انتخاب این کشور به عنوان مقصد گردشگری و تحصیل افراد بسیاری شده است.

این کشور در تقاطع اروپا و آفریقا و آسیا قرار دارد. روبه‌رویی با افراد در حال پیاده‌روی در اولین ساعات روز و آخرین ساعات شب در خیابان‌ها اصلاً عجیب نیست. افراد معمولاً بیشتر در خطر آفتاب سوختگی قرار دارند تا مواجه شدن با دزدی و یا جرائم دیگر؛ سبک زندگی مردم قبرس شمالی یکی دیگر از عوامل ایجاد احساس امنیت در بین ساکنین است. از این پس دیگر خبری از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ نیست. ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی را به طور کلی از یاد می‌برید.

امنیت مالی در قبرس شمالی

باتوجه به شرایط آب و هوایی و سایت‌های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی قبرس شمالی؛ این کشور دارای پتانسیل فوق العاده‌ای در زمینه صنعت توریسم است! از آنجاییکه تبلیغات وسیعی از جانب دولت این کشور، در زمینه امنیت مالی انجام میشود؛ این صنعت در حال رشد روز افزون است. سالانه توریست‌های زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

همچنین در بخش‌های مختلف (تجارت، واردات و صادرات) نیز از امنیت مالی بسیار خوبی برخوردار است. از آنجاییکه قبرس شمالی یک کشور صنعتی نیست، بنابراین مهارت‌های شغلی در زمینه تولید و صنعت در این کشور کمتر دیده می‌شود. اما در زمینه تجارت و بازرگانی رشد قابل توجهی داشته است. سیستم مالیاتی نیز در قبرس شمالی بسیار ساده است به همین دلیل نیازی نیست افراد در بخش مالیات هزینه زیادی متحمل شوند.

امنیت در قبرس شمالی
بانک creditwest در قبرس شمالی

امنیت کشور‌های جهان

برای اطمینان از صحت این مقاله برخی آمار‌ها در مورد امنیت در قبرس شمالی را بررسی می‌کنیم. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ در مورد امنیت کشورهای جهان صورت گرفت کشور قبرس شمالی رتبه اوّل را در این آمار بدست آورد.

امنیت در قبرس شمالی
امنیت در قبرس شمالی سال 2016

سبک زندگی مردم قبرس شمالی

  1. سبک زندگی در قبرس شمالی را می‌توان یواش، یواش و آهسته و بدون هیچ عجله‌ای” خلاصه کرد مردم تمامی کارها را بدون فشار و عجله به اتمام می‌رسانند.
  2. صرف نظر از شیوه زندگی در قبرس شمالی حتی رفتار نیروهای پلیس و انتظامات نیز دوستانه می‌باشد.
  3. به هیچ عنوان احساس نا‌امنی و یا اینکه در کشوری به جز کشور خودتان هستید را احساس نخواهید کرد.
  4. معمولاً نهایت تلاش خود را دارند تا موقعیت موجود را درک کرده. و بر اساس مقتضیات آن تا حد امکان به شهروندان کمک کنند.
  5. در شهر های قبرس شمالی اگر خودرویی با شیشه‌ای باز و یا درب‌های باز مواجه شدید اصلاً تعجب نکنید.
    یکی دیگر از صحنه‌هایی که در قبرس شمالی ممکن است باعث تعجب‌تان شود! دیدن متعلقات و وسایلی که به روی میز‌های رستوران‌ها، نیمکت‌های شهری، در پارک‌ها و سواحل با آسودگی خاطر تمام رها شده‌اند، در حالی که صاحبان آن‌ها در حال عکاسی، شنا و… هستند و می‌توانید مطمئن باشید که لوازمتان را همانجایی که قرار داده‌اید پیدا خواهید کرد.
آداب و رسوم مردم قبرس شمالی

امنیت قبرس جنوبی

امنیت قبرس جنوبی اختلاف زیادی با قبرس شمالی ندارد و هر دو قبرس از امنیت بالایی برخوردار هستند و جزء امن‌ترین کشورهای اروپایی هستند. اما قبرس شمالی همانطور که گفته شد و بررسی کردیم رتبه پنجم امن‌ترین کشور دنیا را دارد، پس می‌توان طبق آمار و ارقام در این مورد قبرس شمالی را برنده دانست.

اما چرا؟ مردمان هر دو قبرس از فرهنگ غنی و بالایی برخوردار هستند ولی از این مورد که بگذریم قبرس شمالی جمعیت کمتری نسبت به قبرس جنوبی داشته که این نشان دهنده آرامش و شرایط امنیتی بهتری است. همچنین در مورد امنیت در قبرس جنوبی لازم است که بدانید نرخ جرم و جنایت بسیار پایین بوده و روند بسیار خوبی را طی می‌کند.

نتیجه گیری

در نهایت، زندگی در قبرس شمالی با سرعتی نه چندان تند و بدور از استرس مانند رودخانه‌ای آرام ولی روان در جریان است. تجربه آن می‌تواند مسیر زندگی اغلب انسان‌ها را تا حد زیادی دچار تغییراتی عمیق کند تا جایی که ممکن است حتی نتوانید بیش از چند روز سبک زندگی در شهرهای پر هرج و مرج و شلوغ را تاب بیاورید. امنیت قبرس شمالی بدون شک یکی از مهم‌ترین نکاتی است که همیشه در مورد این کشور زیبا مورد بحث بوده. ما در این مقاله بررسی کردیم که قبرس شمالی جزء امن‌ترین کشورهای دنیا بوده و می‌توانید در آرامش کامل در این کشور زندگی کنید. برای زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امروزه قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. که قسمت شمالی آن یعنی کشور قبرس شمالی به عنوان پنجمین کشور امن دنیا شناخته شده است.

قبرس شمالی به حدی دور از جرم و جنایت و پر از آرامش است که در سال 2016 به عنوان اولین کشور امن شناخته شده و امروزه جزو امن‌ترین کشورها معرفی شده است.

کشور قبرس شمالی به دلیل سبک زندگی مردمانش، عنوان پنجمین کشور امن را گرفته است. زیرا مردمان این کشور به شدت صبور و با حوصله هستند و همین مورد باعث آرامش زیاد در این کشور شده است.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 12 =