بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

مزایا و معایب قبرس شمالی

معایب قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

مزایا و معایب قبرس شمالی چیست؟ زندگی در هر نقطه از کره زمین مزایا و معایب خودش را دارد، اگر بحث سفر و تفریح در میان باشد هر شهر یا کشوری برای شما می‌تواند تجربه‌ای جالب باشد ولی در زمینه مهاجرت باید از همه جوانب کشور مورد نظر را بررسی کرد.

با توجه به اینکه این روزها مهاجرت به قبرس شمالی افزایش پیدا کرده و این کشور به یکی از نقاط پرطرفدار در دنیا تبدیل شده؛ ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به مزایا و معایب قبرس شمالی بپردازیم تا به شما هموطنان عزیزمان در مسیر انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کمک کرده باشیم.

مزایای قبرس شمالی

ما در مقالات قبلی به یکسری از مزایای اصلی قبرس شمالی مانند: هزینه‌های پایین زندگی، امنیت بالا و پایین بودن نرخ جرم و جنایت، آب و هوای مدیترانه‌ای و اقتصاد روبه رشد در این کشور اشاره کرده‌ایم و در مورد هر یک از این موارد به طور کامل صحبت کرده‌ایم. در ادامه به برخی دیگر از مزایای قبرس شمالی که شاید کمتر جایی به آن‌ها اشاره شده باشد، می‌پردازیم:

  1. به علت اینکه این جزیره به دور از کشورهای همسایه قرار دارد، هوای بدون آلودگی و آب سواحل این کشور بسیار تمیز است.
  2. فرهنگ مردم قبرس شمالی بسیار شبیه به فرهنگ مردم کشور عزیز خودمان است.
  3. به دلیل مهاجرت بازنشستگان زیاد به این کشور، قبرس شمالی سیستم درمانی پیشرفته و مجهزی دارد.
  4. پاسپورت قبرس شمالی رتبه دهم را در بین تمامی کشورها دارد.
  5. قبرس شمالی به علت اینکه مدتی مستعمره انگلیس بوده، بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما اگر این زبان را بلد باشید به راحتی می‌توانید با مردم این کشور ارتباط بگیرید.
  6. با وجود اینکه ارز اصلی این کشور لیر است ولی بسیاری از ارزهای رایج در این کشور قابل استفاده هستند.
  7. مالیات بسیار پایین در کشور قبرس شمالی یکی دیگر از مزایای این کشور است.
  8. شاید فکر کنید به علت اینکه این کشور جزیره است، امکانات و اینترنت ضعیفی داشته باشد ولی بر عکس در قبرس شمالی سرعت اینترنت به شدت بالا است.
مزایا قبرس شمالی
کارشناسان علایی

کارشناسان هلدینگ علایی

در صورت اطلاعات دقیق‌تر و بهترین راهنمایی با توجه به شرایط شما می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

معایب قبرس شمالی

قبرس شمالی مانند مابقی کشورهای دنیا دارای نقاط قوت و نقاط ضعف هستش، ما در بخش قبلی به بررسی مزایای این کشور پرداختیم و در ادامه برخی از معایب مهم قبرس شمالی که برای مهاجرت به این کشور حتماً باید از این موارد مطلع باشید را خواهیم گفت.

  1. آب آشامیدنی در سیستم لوله‌کشی قبرس شمالی مانند مابقی کشورهای اروپایی وجود ندارد؛ اما با دسترسی به فروشگاه‌ها می‌توانید به راحتی آب آشامیدنی تهیه کنید.
  2. قبرس شمالی یک کشور توریستی است و بیشتر درآمد خود را از این راه بدست می‌آید و 4 ماه در سال که تعداد توریست‌ها کم می‌شوند، می‌توان گفت که این جزیره برای کسانی که محیط‌های شلوغ را دوست دارند، خسته کننده است.
  3. به علت کوچک بودن این جزیره وسایل نقلیه مثل بی‌آر‌تی و مترو وجود ندارد ولی همه ساکنین جزیره دارای وسایل نقلیه بوده و فقط دانشجویان از وسیله نقلیه‌هایی مثل اتوبوس استفاده می‌کنند.
  4. یکی دیگر از معایب قبرس شمالی که می‌توان به آن اشاره کرد سیستم گاز شهری است که در این کشور وجود ندارد ولی می‌توانید تماس با شرکت‌های مربوطه تماس گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن کپسول گاز را درب خانه خود تحویل بگیرید.

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب قبرس شمالی پرداختیم و این کشور را از همه جوانب بررسی کردیم. با در نظر گرفتن اینکه در همه نقاط کره زمین نکات خوب و بد وجود دارد و مطالعه این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که قبرس شمالی می‌تواند مقصدی بسیار جذاب برای مهاجرت و زندگی در آن است. همچنین شما برای گرفتن مشاوره دقیق‌ و مطلع شدن از شرایط زندگی در قبرس شمالی می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =