بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

قبرس شمالی یا ترکیه

قبرس شمالی یا ترکیه کدام بهتر است؟

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 17 اردیبهشت 1403

همه چیز درباره زندگی در قبرس شمالی یا ترکیه

امروزه بسیاری از افراد به دنبال بهترین کشورها برای مهاجرت هستند. به واسطه وضعیت اقتصادی به وجود آمده، مهاجرت به کشورهای ارزان که کیفیت زندگی معقولی را ارائه می‌دهند، به یکی از بهترین تصمیم‌های افراد تبدیل شده است. به همین دلیل مهاجرت به ترکیه و قبرس شمالی در سال‌های اخیر طرفداران فراوانی را پیدا کرده است.

قبرس شمالی و ترکیه به عنوان دو مقصد مهاجرتی برای ایرانیان شناخته می‌شوند که از لحاظ هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه، محیط امن و امکانات تحصیلی فراوان، بسیار جذاب هستند. همچنین، اخذ ویزای آسان و فرآیند مهاجرت ساده، این دو کشور را به گزینه‌های بسیار مطلوبی برای ایرانیان تبدیل کرده‌اند. تصمیم گیری بین قبرس شمالی و ترکیه نیازمند مطالعه و تحلیل دقیقی است که دلیل این موضوع شباهت‌های متعدد زندگی در بین این دو کشور است اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو کشور وجود دارد که می‌توان با توجه به آن‌ها بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.

قبرس شمالی یا ترکیه

مقایسه قبرس شمالی و ترکیه

قبرس شمالی و ترکیه، دارای اشتراکات فراوانی هستند. دلیل این تشابهات این است که قبرس شمالی تحت حمایت کشور ترکیه قرار دارد. اگر در نظر دارید در یک کشور کوچک و امن زندگی کنید، انتخاب قبرس شمالی می‌تواند بهترین گزینه باشد. اما اگر تمایل به زندگی در شهرهای بزرگتر و پرجمعیت تر و یا تحصیل در دانشگاه‌های با کیفیت تر دارید، ترکیه ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

به منظور مقایسه‌ی قبرس شمالی و ترکیه، ابتدا باید توجه داشت که این دو کشور همسایه در منطقه مدیترانه واقع شده‌اند. هر دو کشور به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی، هوای معتدل، جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی به عنوان مقصدهای محبوب برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند. با این وجود، این دو کشور در مواردی از جمله امنیت، شرایط کاری، اقتصاد و سیستم آموزشی با یکدیگر تفاوت‌های مهمی دارند که در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

قبرس شمالی یا ترکیه

هزینه زندگی در قبرس شمالی و ترکیه

در قبرس شمالی، هزینه‌های مرتبط با زندگی از جمله مسکن، غذا، حمل و نقل، خدمات بهداشتی و سرگرمی‌ها معمولاً کمتر از میانگین هزینه‌های مشابه در ترکیه است. این نکته موجب شده است تا شهروندان قبرس شمالی بتوانند با هزینه بسیار کمی نسبت به ترکیه زندگی کنند. البته ممکن است برخی هزینه‌ها مانند هزینه خرید لباس در قبرس شمالی نسبت به ترکیه گرانتر باشد اما به طور کلی هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به ترکیه بسیار کم‌تر می‌باشد.

شرایط تحصیل در قبرس شمالی و ترکیه

امروزه بسیاری از دانشجویان در تلاشند تا با استفاده از تحصیل خود به دیگر کشورهای دنیا مهاجرت کنند. قبرس شمالی و ترکیه نیز به واسطه سطح علمی بالای دانشگاه‌های خود، به یکی از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان ایرانی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند، تبدیل شده‌اند. از اصلی‌ترین نکات تحصیل در این دو کشور می‌توان به سیستم آموزشی آن‌ها اشاره کرد. در قبرس شمالی، سیستم آموزش عالی بر پایه سیستم آموزشی آمریکا استوار است، در حالی که در ترکیه سیستم تحصیلی بر اساس معاهده بولونیا پیش می‌رود.

از اصلی‌ترین مزایای تحصیل در این دو کشور، هزینه‌های تحصیل پایین آن‌هاست. همچنین، شما می‌توانید در ورت برخورداری از رزومه تحصیلی خوب، از بورسیه‌های تحصیلی موجود در این دو کشور بهره مند شوید. در ترکیه و قبرس شمالی بورسیه‌های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است که می‌تواند بین 25 درصد تا تمامی هزینه‌های تحصیل شما را پرداخت کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با مدرک زبان انگلیسی در ترکیه و بدون مدرک زبان در قبرس شمالی به تحصیل بپردازید.

قبرس شمالی یا ترکیه

خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه

یکی از اصلی‌ترین راه‌های دریافت اقامت کشورهای در حال توسعه، خرید ملک در این کشورهاست که این مهم علاوه بر افزایش احتمال اخذ اقامت، موجب ایجاد یک سرمایه گذاری موفق نیز می‌گردد. در ترکیه، شرایط خرید یک ملک به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذار می‌بایست ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار تهیه کند و سپس آن را به مدت حداکثر ۳ سال نباید به فروش برساند.  اما شرایط خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه تفاوت‌های فراوانی دارد.

در قبرس شمالی باید به این نکته توجه داشت که هر فرد یا زوج تنها می‌توانند یک واحد مسکونی را خریداری کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید ملک، تحقیقات لازم را انجام دهید. مساحت ملک  خریداری شده در قبرس شمالی نباید بیشتر از ۱۳۳۸ مترمربع باشد و ارزش آن باید حداقل ۱۲۵۰۰۰ یورو باشد. همچنین، در زمان عقد قرارداد، حداقل یک‌سوم از مبلغ کل خرید باید پرداخت شود، که این نیز نشان‌دهنده جدیت و استقامت در مسیر سرمایه‌گذاری است. این نکات موجب می‌گردد تا خریدار ملک در قبرس شمالی از اهمیت کار خود اطمینان پیدا کند. همچنین توجه به این نکته که حداقل ارزش ملک خریداری شده در قبرس بسیار کم‌تر از ترکیه است موجب می‌گردد تا سرمایه گذاری در قبرس شمالی آسان‌تر از ترکیه باشد.

قبرس شمالی یا ترکیه

سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از مواردی است که طرفداران فراوانی را داراست. دلیل این موضوع این نکته است که شما می‌توانید با سرمایه گذاری در ترکیه، پس از  گشت زمان 5 الی 8 ساله، اقامت این کشور را دریافت کنید. از اصلی‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • ثبت شرکت در ترکیه با سرمایه ابتدایی میان ۵۰ الی ۱۰۰ هزار لیر.
    • ایجاد سپرده بانکی با مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا.
    • خرید اوراق قرضه با مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا.
    • خرید سهام با مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا.

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، نیز روش‌های متعددی دارد. یک نکته مهم درباره سرمایه‌گذاری در این کشور این است که اگر سرمایه‌گذاری شما به حداکثر نرخ‌های تعیین شده توسط دولت این کشور برسد، شما می‌توانید به سرعت تابعیت و پاسپورت قبرس شمالی را دریافت نمایید. اصلی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به شرح زیر است.

    • خرید یا ایجاد کسب و کار: سرمایه گذاری حداقل ۲ میلیون یورو در یک کسب و کار مستقر در قبرس شمالی با کارآفرینی برای حداقل ۵ کارگر محلی.
    • شما می‌توانید با خرید یا ساخت ملک مسکونی یا تجاری با سرمایه بیشتر از ۲ میلیون یورو با شرایط ویژه در کشور قبرس شمالی سرمایه گذاری کنید.
    • سرمایه گذاری حداقل ۲ میلیون یورو که به عنوان بخشی از بودجه سرمایه‌گذاری مصوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس شمالی است.
    • علاوه بر این شما می‌توانید با ترکیب کردن موارد ذکر شده نیز در کشور قبرس شمالی به سرمایه گذاری بپردازید.

امنیت در قبرس شمالی و ترکیه

یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب مقصد برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری، امنیت کشور مقصد است. قبرس شمالی به دلیل سطح بالای امنیتی که ارائه می‌دهد، به عنوان یکی از کشورهایی با امنیت بالا در سطح جهان شناخته می‌شود. این کشور دارای آمار بسیار پایین در جرم و جنایت است و شهروندان این کشور می‌توانند با آرامش و اطمینان در آن زندگی کنند.

در طرف مقابل، وضعیت امنیتی ترکیه همانند قبرس شمالی نیست و آمار جرم بیشتر از میانگین قبس شمالی است. قبرس با جمعیتی حدود 850 هزار نفر، به عنوان امن‌ترین کشور در میان کشورهایی با جمعیت کمتر از 5 میلیون نفر، شناخته می‌شود. امنیت فراوان قبرس، یکی از موارد کلیدی است که آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است.

شرایط کاری در قبرس شمالی و ترکیه

به دلیل نرخ پایین بیکاری در هر دو کشور قبرس شمالی و ترکیه، می‌توان نتیجه گرفت که شرایط کاری در این دو کشور بسیار مساعد است. اما برای یافتن یک شغل مناسب و بهتر، توصیه می‌شود که تخصص و مهارت لازم را کسب کرده و به زبان‌های انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط شوید. البته باید توجه داشت که نرخ بیکاری در قبرس برابر با 7 درصد و نرخ بیکاری در ترکیه برابر با 12 درصد است که این موضوع نشانگر این است که قبرس در بخش شرایط کاری شرایط بهتری را نسبت به کشور ترکیه داراست.

اخذ اقامت در قبرس شمالی و ترکیه

به طور مختصر، در ترکیه، افراد پس از ۵ الی 8 سال زندگی و کار مداوم می‌توانند درخواست شهروندی را ارائه دهند. اما در صورت خرید ملک در ترکیه می‌توان با سرعت بیشتری اقامت این کشور را دریافت کرد. این روش به افراد این امکان را می‌دهد تا به سرعت اقامت موقت و سپس دائمی برای خود، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را پیدا کنند.

اما شرایط دریافت اقامت دائم کشور قبرس شمالی کمی با ترکیه متفاوت است. روش‌های دریافت اقامت دائم کشور قبرس شمال به شرح زیر است.

    • داشتن ویزای کاری و کارکردن به مدت ۶ سال پیاپی بدون سوابق منفی.
    • ثبت شرکت و کارکردن به مدت ۶ سال پیاپی بدون سوابق منفی در این کشور.
    • خرید ملک به ارزش ۱۲۵۰۰۰ یورو و داشتن درآمد ماهیانه کافی برای تمام اعضای خانواده. همچنین، لازم است از لحاظ جسمی کاملاً سالم بوده و هیچ سابقه‌ی منفی‌ای نداشته باشید.
    • ازدواج با یک فرد محلی و رعایت قوانین مربوطه.
    • داشتن سن بالای ۶۰ سال و اقامت بیش از یک سال در قبرس شمالی.

موارد ذکر شده از اصلی‌ترین راههای دریافت اقامت دائم کشور قبرس شمالی است که شما می‌توانید با توجه به تمامی این موارد بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

ارتباط با ما

09129462272
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شانزده =