بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

ثبت شرکت در قبرس شمالی

ثبت شرکت در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

این روزها مهاجرت به قبرس شمالی پر رونق شده و ممکن است دغدغه‌ خیلی از هموطنان عزیزمان باشد، شما می‌توانید به وسیله مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق خرید ملک وارد خاک این کشور شده و اقامتش را اخذ کنید. همانطور که می‌دانید ثبت شرکت در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین قبرس شمالی که جزیره کوچک و زیبایی در آب های دریای زیبای مدیترانه است، از جمله راهکارهای پربازده و امن برای سرمایه گذاری می‌باشد. قبرس شمالی بهشتی برای سرمایه گذاری و همچنین تفریح و مسافرت می‌باشد، محیطی آرام و اقتصادی سالم و دائما درحال پیشرفت آن می‌تواند از مواد مورد اشاره باشد که امروزه مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته.

ثبت شرکت در قبرس شمالی

انواع روش های ثبت شرکت در قبرس شمالی

برای راه اندازی شرکت در قبرس شمالی بودجه مورد تامین بسیار مهم است و در این مقاله سعی داریم تا دید شما را نسبت به تاسیس شرکت در کشور قبرس شمالی کاملاً باز کنیم و تا همچنین بتوانید با توجه به سرمایه اولیه خود در این کشور سرمایه گذاری کنید. در قبرس شمالی از طریق 4 راه می‌توان ثبت شرکت کرد که عبارتند از: 

  1. شرکت با مسئولیت محدود 
  2. شرکت سهامی خاص و عام 
  3. دفتر شعبه 
  4. نمایندگی
ثبت شرکت در قبرس شمالی

قوانین و مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی

  1. انتخاب نام مناسب برای شرکت
  2. تهیه کردن اساسنامه و مستندات قانونی شرکت
  3. ثبت شرکت در اداره ثبت 
  4. انتخاب و ذکر ادرس دقیق شرکت
  5. افتتاح حساب بانی و واریز سرمایه شرکت
  6. دریافت کد مالیاتی از اداره مالیات
  7. دریافت کد بیمه از اداره بیمه
  8. درصورت تمایل استخدام یک منشی و یک حسابدار برای شرکت

مدارک لازم برای تاسیس شرکت در قبرس شمالی

  1. پاسپورت معتبر و دیگر مدارک هویتی
  2. عکس پاسپورتی جدید 
  3. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  4. گواهی تمکن مالی برای اثبات سرمایه اولیه مورد نیاز
  5. مدارک مربوط به سوابق کاری
  6. مدارک مربوط به سوابق تحصیلی
  7. تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت
  8. طرح تجاری
ثبت شرکت در قبرس شمالی

مدارک لازم برای تاسیس شرکت در قبرس شمالی

  1. پاسپورت معتبر و دیگر مدارک هویتی
  2. عکس پاسپورتی جدید 
  3. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  4. گواهی تمکن مالی برای اثبات سرمایه اولیه مورد نیاز
  5. مدارک مربوط به سوابق کاری
  6. مدارک مربوط به سوابق تحصیلی
  7. تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت
  8. طرح تجاری

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در قبرس شمالی

حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی یک کسب و کار در قبرس، 65.000 یورو است. با این سرمایه می‌توانید یک شرکت خدماتی راه اندازی کنید، اما اگر مایل به فعالیت در حوزه صادرات و واردات هستید برای راه اندازی شرکت به 171.000 یورو سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت. بنابراین نوع شرکتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند میزان سرمایه اولیه لازم برای راه اندازی را مشخص کند. مبالغی که در فوق به آن ها اشاره شد، تنها شامل سرمایه اولیه بوده و هزینه های ثبت شرکت در قبرس، هزینه جدایی خواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت که با احتساب سرمایه اولیه 171.000 یورویی و هزینه های جانبی ثبت و راه اندازی شرکت، به 250.000 یورو سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

نقشه قبرس شمالی

هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی

هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی اولین چالشی است که هر سرمایه گذاری با آن روبرو می‌شود. به طور کلی هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی یا هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی به چند دسته کلی زیر تقسیم می‌شود:

  1. هزینه ثبت نام یا راه اندازی: مهمترین هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی، که فقط یکبار آن را پرداخت می‌کنید، هزینه ثبت یا ایجاد شرکت است. توجه داشته باشید که در برخی موارد ارائه دهندگان خدمات، خدماتی با قیمت کمتر از 500 یورو را در ابتدا پیشنهاد می‌دهند. اما سپس هزینه‌های اضافی دیگری برای تهیه اسناد اولیه و … دریافت می‌کنند‌. شما می‌توانید شرکت‌های قبرسی از 1200 یورو تا 3000 یورو را نیز پیدا کنید. اما این قیمت به خدمات ارائه شده بستگی دارد. شرکت‌های حقوقی بزرگ معمولاً هزینه راه اندازی را تا 4000 یورو نیز در نظر می‌گیرند. این در حالی است که شرکت‌های کوچکتر، نیمی از این مبلغ را دریافت می‌کنند.
  2. هزینه‌های سالانه: هزینه‌های سالانه شرکت شامل هزینه خدمات و ثبت دفتر است. منظور از هزینه خدمات هزینه وکیل یا حسابدار است از طرفی هر شرکتی در قبرس باید یک دفتر ثبت شده در قبرس تعیین کرده و یک دبیر نیز داشته باشد. هزینه سالانه شامل هزینه دبیر نیز خواهد شد. علاوه بر این، یک شرکت قبرسی باید یک منشی نیز داشته باشد که معمولاً به عنوان وکیلی است که در شرکت فعالیت دارد. علت انتخاب یک وکیل به جای منشی، انجام راحت کلیه امور است. زیرا وکیل به عنوان منشی می‌تواند هر گونه فرم یا درخواستی را برای ثبت شرکت‌ها آماده و امضا کند. بنابراین هزینه سالانه می‌تواند به عنوان هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی یا هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی در نظر گرفته شود.
  3. هزینه حسابداری و حسابرسی: یک شرکت قبرسی باید در اداره درآمد داخلی ثبت نام کرده و شماره مالیات دریافت کند. این مورد یکی از اصلی ترین شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی یا شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی است. از آن پس هر ساله باید حساب‌های شرکت حسابرسی و در صورت لزوم مالیات به دولت پرداخت شود. برخی از شرکت ها نیز در بخش مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و شماره مالیات دریافت می‌کنند. در چنین شرایطی شرکت موظف است هر سه ماه اظهارنامه‌ای برای مالیات بر ارزش افزوده ارائه دهد. این موضوع یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی و جزو عمده ترین هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی به صورت سالانه خواهد بود.
  4. هزینه‌های سالانه قابل پرداخت به ثبت شرکت‌ها: هر سال یک شرکت باید اظهارنامه سالانه را به ثبت شرکت ها ارائه دهد. این گزارش نشان دهنده تغییرات و اتفاقاتی است که در طول سال در شرکت رخ داده است که می‌تواند شامل تغییرات سهامداران، تغییرات سرمایه و مدیران و … باشد.
  5. مالیات ویژه دولت: کلیه شرکت‌های قبرس شمالی باید تا 30 ژوئن هر سال مالیات ویژه دولت را پرداخت کنند. مقدار این مالیات می‌تواند از 350 یورو شروع شود. برای گروه کمپانی‌ها، کل مبلغ قابل پرداخت 20.000 یورو است که باید به همان اندازه بین شرکت ها تقسیم شود. اگر شرکتی در بازه زمانی مشخص شده مالیات سالانه خود را پرداخت نکند، ثبت شرکت طبق ماده 327 قانون شرکت‌ها حق حذف نام شرکت را از ثبت خواهد داشت. تا 2 سال پس از این امر، هزینه بازگرداندن شرکت 500 یورو خواهد بود و پس از 2 سال نیز هزینه به 750 یورو افزایش پیدا می‌کند.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، ثبت شرکت در قبرس شمالی یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است. قبرس شمالی جز اتحادیه اروپا است، البته که این موضوع به رسمیت نرسیده و چنانکه به رسمیت برسد، سرمایه گذاران سود‌های بسیار زیادی خواهند کرد. در صورت راهنمایی بیشتر  می‌توانید با کارشناسان هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =