بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

رستوران های ایرانی در قبرس شمالی

رستوران های ایرانی قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

بیشتر مردمان کشور قبرس شمالی ترک زبان و به کشورهای سوریه و ترکیه نزدیک‌اند (البته به دلیل توریستی بودن جزیره قبرس شمالی مردم محلی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند). واحد پول این کشور “لیر ترکیه” می‌باشد و هزینه سفر برای گردشگران بسیار اقتصادی و مناسب است. اکثر مردم قبرس شمالی مسلمانان سنی مذهب، گروهی از مسیحیان ارتودوکس و مسیحیان پیرو کلیسای مارونی تشکیل داده‌اند. از این رو این کشور تمدن نزدیکی به کشور ایران دارد.

مردم قبرس شمالی فرهنگ و تمدن نزدیکی به کشور ایران دارند و به همین دلیل ذائقه نزدیکی با ایرانیان دارند و اکثر غذاهای مردم قبرس شمالی مورد علاقه ایرانیان هم است. این کشور به شدت غذاهای محلی و مختص خودشان را دارند که خوشمزه و پرطرفدار هستند. برای شناختن غذاهای محلی این کشور می‌توانید مقاله غذاهای قبرس شمالی را مطالعه کنید. اما در این مقاله به معرفی چندتا از بهترین رستوران‌های ایرانی این کشور می‌پردازیم:

رستوران های ایرانی قبرس شمالی

11 تا از بهترین رستوران های ایرانی در قبرس شمالی

این کشور فرصت های شغلی مناسبی درسالهای اخیر از نظر موقعیت استراتژیک، امنیت داخلی و موقعیت جغرافیایی برای ایرانیان ساکن این کشور به وجود آورده است. با وجود غذاهای محلی بسیار خوشمزه این کشور به دلیل نفوذ فرهنگ دو کشور یونان و ترکیه، غذاهایی مانند(هالومی «Halloumi»، سوولاکی «Souvlaki»، کوپس «Koupes»، کلفتیکو «Kleftiko» و ….) در حال حاضر رستوران های ایرانی بسیاری روز به روز به این کشور اضافه می‌شود. در قبرس شمالی بهترین رستوران های ایرانی، با غذاهای ایرانی وجود دارد مانند؛ سنتی، بین‌المللی و فست‌فودی و…. اگر بخواهیم چند نمونه از رستوان های ایرانی معروف این کشور را نام ببریم؛

  1. رستوران پرشیا: این رستوران در قبرس شمالی واقع در شهر گرینه قرار دارد، این رستوران غذاهای سنتی ایرانی مثل جوجه کباب، کشک بادمجان و …. دارد.
  2. رستوران مجیک تست: این رستوران داری غذاهایی مثل خورشت فسنجان، خورشت سبزی قورمه، سوپ جو، چلو مرغ و … با ارسال رایگان به منطقه لانگ بیچ و اسکله بوده.
  3. رستوران بامیان: این رستوران در شهر گرینه قرار دارد و غذای ایرانی با کیفیت عالی پخت میکند. در منوی این رستوران هم کاملا غذاهای اصیل ایرانی قرار دارد.
  4. رستوران نارین: این رستوران هم در شهر گیرنه قرار دارد، منوی آن دارای کباب‌های مختلف و همچنین غذاهای دریایی می باشد. محیط بسیار زیبا و دلپذیری دارد.
  5. رستوران کافه تهران-نانوایی سنگک: جالب است بدانید این رستوران انواع غذاهای ایرانی را همراه با نان تازه‌ی سنگک ارائه می کند.
  6. رستوران ایرانی مرکز: در داخل دانشگاه مدیترانه شرقی است که علاوه بر غذای ایرانی، غذای ترکیه‌ای و آفریقایی هم در منویشان وجود دارد.
  7. رستوران ایرانی یک طرفه-tek yök : این رستوران تقریبا تازه تأسیس است و انواع مختلف غذای ایرانی را داخل منوی خود دارد. بیشتر پرسنل این رستوران ایرانی هستند و برای بیشتر مناطق این رستوران ارسال رایگان دارد.
رستوران های ایرانی قبرس شمالی

چند رستوران معروف در شهر نیکوزیتا

  1. رستوران تهران: یکی از رستوران های معروف در شهر نیکوزیتا است، فضایی کاملا سنتی دارد. این رستوران غذاهای بی نظیر با همان طعم و عطر غذای اصیل ایرانی را میدهد که در منوی خود غذاهایی مانند: شیشلیگ، زرشک پلو با مرغ و …. قرار دارد.
  2. رستوران هتل لاله: این رستوران در فضایی بسیار لوکس و مدرن قرار دارد، غذاهای این رستوران با طعم های عالی ارائه می شود مانند: خورشت فسنجان، کباب برگ، کباب بره و….
  3. رستوران یاس: یکی از محبوب ترین رستوران ها است که در منطقه‌ی لایکوتیا واقع شده است. دارای فضای آرام و دنجی است و از غذاهای معروف آن می توان کباب کوبیده، باقالی پلو و قیمه اشاره کرد.
  4. رستوران لاله: یک رستوران ایرانی با قیمت مناسب در نیکوزیتا استکه در منطقه‌ی قدیمی این شهر قرار گرفته است. این رستوران بسیار ساده و دنج است. این رستوران تقریبا انواع غذاهای ایرانی با قیمت مناسب را دارد مانند: عدس پلو، ماهیچه و ….

نتیجه‌گیری

کسانی که قصد مهاجرت و یا سفر به قبرس شمالی را دارند از نظر غذایی خیالشان می‌تواند راحت باشد زیر رستوران های ایرانی در قبرس شمالی بسیار زیاد و با قیمت مناسب است. همچنین توصیه می‌شود از غذاهای محلی این کشور هم امتحان کنید زیرا به شدت خوشمزه و باب میل ایرانیان است. در صورت مهاجرت به قبرس شمالی می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =