بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

قوانین قبرس شمالی

قوانین قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

آیا می‌دانستید برای ورود به قبرس شمالی باید چه مراحلی را طی کنید و چه قوانینی را رعایت کنید؟ آیا می‌دانید برای گرفتن اقامت خانواده یا اجاره خانه در قبرس شمالی چه قوانین و مراحلی را باید انجام دهید؟ آیا از فرهنگ و سنت‌های قبرس شمالی مطلع هستید؟

هلدینگ علایی

کلیه قوانین قبرس شمالی بر اساس قانون مشترک، حسابداری و شفافیت قانونی است. کل سیستم حقوقی این کشور بر پایه قانون حقوقی در انگلستان است؛ همچنین با دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد و منجر به یک ذهنیت پرطرفدار می‌شود. قبرس شمالی برای کمک به سرمایه‌گذاران، اجازه اقامت و کار، تشویق‌های مالیاتی و قانون حمایت از تجارت را تنظیم کرده است.

قبرس شمالی برای جذب سرمایه‌گذاران و ارتقا اقتصاد کشور خود، سرمایه‌گذاری خارجی را برای اعضای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا آزاد کرد تا از سرمایه‌گذاران بالقوه برخوردار شود. برای سرمایه‌گذاران کشورهای عضو اتحادیه اروپا محدودیتی غیر از بخش‌های خاص مانند خدمات بانکی یا مالی که آزمون مناسب اعمال می‌شود، وجود ندارد. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از طریق سازوکار‌های قانونی محافظت می‌شود. 

معرفی قبرس شمالی

قبرس شمالی جزیره‌ای در قلب دریای مدیترانه و عضو اتحادیه اروپا که می‌تواند برای شما دروازه‌ای به سوی اروپا باشد. این کشور به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا و مخصوصاً در بین ایرانیان تبدیل شده است. اما چرا؟ قبرس شمالی با داشتن مزایای بی‌شمار و پتانسیل رشد بالایی که دارد در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاران خارجی زیادی را جذب کرده است.

قبرس شمالی کنار مزایایی که در بالا به آن پرداختیم، بخاطر اینکه واحد پول رایج در این کشور لیر هستش؛ هزینه زندگی بسیار پایین است و شما می‌توانید همراه با خانواده خود با خیال راحت به این کشور مهاجرت کنید. همچنین با داشتن دانشگاه‌های معروف دانشجویان می‌توانند یک زندگی خوب دانشجویی در این کشور داشته باشند. اما بعد از مهاجرت به این کشور باید چه قوانینی را رعایت کرد.

قوانین قبرس شمالی

قوانین ورود به قبرس شمالی

1. قبرس شمالی عضو نظام روادید شنگن نیست و برای ورود به این کشور «روادید ملی» باید دریافت شود.

2. افرادی که کارت اقامت کشورهای شنگن یا ویزای چندبار ورود شنگن را داشته باشند می‌توانند بدون روادید ملی وارد جمهوری قبرس شمالی شوند.

3. از دید دولت قبرس هرگونه ورود از مرزهای بخش ترک نشین غیرقانونی، ممنوع و در صورت ورود به بخش یونانی نشین، مشمول مجازات زندان خواهد بود.

4. مسافرانی که از طریق ترکیه یا هر مسیر دیگری وارد بخش شمالی قبرس می‌شوند، حق ورود به جمهوری قبرس (بخش جنوبی) را ندارند.

5. مسافرانی که از مرزهای قانونی وارد جمهوری قبرس می‌شوند، می‌توانند از گذرگاه‌های تعیین شده وارد کشور قبرس شمالی بشوند.

6. مواردی از پیشنهاد کمک به مهاجرت غیرقانونی از طریق فروش گذرنامه جعلی به اروپا به سفارت گزارش شده است. دارندگان این گونه اسناد جعلی به دلیل تسلط و تجهیزات مدرن پلیس قبرس شمالی شناسایی، بازداشت و محکوم به زندان می‌شوند.

7. مراقب گذرنامه و اسناد هویتی خود باشید، زیرا این اسناد ممکن است مورد سوء استفاده قاچاقچیان انسان یا گروه‌های تروریستی قرار گیرند. این امر برای دارنده آنها مشکلات قضایی ایجاد می‌کند.

8. قوانين قبرس شمالی در خصوص حمل مواد مخدر، قرص‌هاي ترک اعتياد و نیز حمل سلاح سرد و گرم به هر شکل و در هر ميزان بسيار سخت‌گيرانه است و مجازات جدي به دنبال دارد.

9. در مدت سفر به قبرس شمالی، همواره گذرنامه خود را همراه داشته باشید و ضمن مراقبت جدي از اسناد شناسایي خود، با پليس برای احراز هویت احتمالی همکاري نمایيد.

10. خرید بدون مالیات در جمهوری قبرس شمالی با طی تشریفات لازم و به شرط خرید به میزان 90 یورو در یک فاکتور، برای مسافران خارجی امکان‌پذیر است.

درباره قوانین قبرس شمالی

قوانین قبرس شمالی به علت تاریخچه طولانی و قدمت زیاد این کشور تحت تاثیر بسیاری از کشورها از جمله انگلستان و ترکیه قرار گرفته است. همچنین چون دانشکده حقوق در قبرس شمالی کم هستش، اکثر وکلا و حقوق‌دانان این کشور از کشورهای اروپایی و آمریکایی فارغ‌التحصیل می‌شوند. تمامی افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند، از نظر اجتماعی حقوق برابری دارند. تمام افرادی که در ادارات و سازمان‌های کشور قبرس شمالی کار می‌کنند، بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند و حقی از کسی پایمال نمی‌کنند.

قوانین قبرس شمالی

قوانین قبرس شمالی برای گرفتن اقامت خانواده

بسیاری از افراد در تلاش هستند تا پس از مهاجرت به قبرس به خصوص قبرس شمالی، شرایطی را فراهم آورند تا بتوانند در این کشور در کنار اعضای خانواده خود زندگی کنند. یکی از این راه‌ها مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای سرمایه‌گذاری است.

در صورتی که شما از طریق این ویزا به قبرس شمالی مهاجرت کنید، می‌توانید اعضای خانواده‌تان را در کنار خود داشته باشید. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری خرید ملک در این کشور است. به طور کلی در قوانین اقامت برای اعضای خانواده، افراد زیر 18 سال و بالای 60 سال شرایط آسان‌تری نسبت به سایر اعضای خانواده دارند. در واقع این افراد می‌توانند بدون قوانین سخت و شرایط دشوار، در قبرس شمالی در کنار خانواده خود اقامت داشته باشند.

قوانین قبرس شمالی برای اجاره خانه

اگر درآمد ماهیانه شما میزان معمولی باشد، برای اجاره خانه، به مشکلی بر نمی‌خورید. اگر بتوانید فردی را به عنوان ضامن به صاحب‌خانه خود معرفی کنید، روند اجاره خانه شرایط بهتری برای شما خواهد داشت. برای این که بتوانید نظر صاحب خانه خود را جلب کنید، می‌توانید اجاره‌ی سه ماه اول خود را به صورت یکجا پرداخت کنید. این کار باعث می‌شود که در زمان تمدید قرارداد شرایط بهتری داشته باشید.

اجازه‌ی خانه در شهر نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی نسبتاً بالاتر از مابقی نواحی است. اگر بخواهید بهتر میزان گران بودن آن را درک کنید، باید بگوییم اجاره خانه در این شهر 17 درصد بیش‌تر از تهران است. به همین دلیل معمولاً توصیه می‌شود اگر تامین این هزینه برای شما مشکل است، از شهرهای اطراف و مناطق حاشیه‌ای برای سکونت استفاده کنید.

قوانین قبرس شمالی برای بازنشستگان

افرادی که دارای درآمد سالانه مطمئن هستند و درآمد آن‌ها به اندازه کافی برای زندگی خوب در قبرس شمالی است، بی‌نیاز از هرگونه شغل، تجارت و کار در این کشور هستند. و می‌توانند تحت گروه بازنشستگی، به همراه افراد تحت تکفل خود، واجد شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی شوند، به شرط اینکه:

  1. درآمد سالیانه تأمین شده کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و افراد تحت تکفل در قبرس شمالی را بدون انجام هرگونه تجارت یا کار در قبرس شمالی داشته باشند.
  2. اگر هیئت نظارت بر مهاجرت این کار را ضروری بداند، می تواند مبالغ اضافی را تعیین کنند.

این تنها مقوله‌ای است که می‌تواند به طور همزمان توسط همه اعضای خانواده اجازه دریافت کند. اگر فرد علاقه‌مند موفق به اخذ اقامت در قبرس شمالی ظرف مدت یک سال از تأیید درخواست نشود، در صورت اقامت در خارج از قبرس شمالی، به طور خودکار مجوز مهاجرت لغو می‌شود. همچنین اگر وی اقامت دائم در خارج از کشور را بدست آورد یا برای مدت دو سال در قبرس شمالی غایب باشد، اقامت لغو خواهد شد.

قوانین بانک‌ها و خدمات مالی

در سال‌های اخیر قبرس شمالی رشد اقتصادی بسیار بالایی داشته و بانک‌های این کشور در این رشد تاثیر زیادی داشتند. نوع سپرده‌گذاری و فعالیت در هر کدام از بانک‌های قبرس شمالی متفاوت است و باید طبق هدفی که دارید بانک خود را انتخاب کنید. همچنین یکی از بهترین مزایای بانک‌ها دادن وام به مردم است. افرادی که قصد زندگی و یا شروع یک کسب‌و‌کار جدید را دارند می‌توانند وام‌های مناسبی را از بانک‌های قبرس شمالی دریافت کنند.

کارشناسان علایی

کارشناسان هلدینگ علایی

در صورت اطلاعات دقیق‌تر و بهترین راهنمایی با توجه به شرایط شما می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ علایی در ارتباط باشید.

فرهنگ و قوانین قبرس شمالی

فرهنگ و قوانین قبرس شمالی تحت تاثیر تاریخچه این کشور هستش؛ فرهنگ کشورهای دیگر مانند انگلستان، فرانسه، ترکیه و آمریکا که در طولانی مدت وارد این کشور شده است. و در کنار این‌ها سنت‌هایی مختص مردمان این کشور هستش که اگر قصد سفر یا مهاجرت به قبرس شمالی را دارید باید همه سنت‌ها را بشناسید و سعی به انجام آن‌ها بدهیم.

پیشینه و فرهنگ این کشور همیشه جزء نکات مثبت برای مردمان این کشور است و همچنین از فرهنگ کشورهای اروپایی استقبال می‌کنند و از همین جهت است که قبرس شمالی به یک کشور مدرن تبدیل شده است. مدرن و به‌روز بودن مردمان این کشور باعث شده که تعصبات مذهبی به شدت در این کشور کاهش پیدا کند. البته این موضوع باعث نشده تا مراسمات و مناسبت‌های مذهبی به کل فراموش شود بلکه همه مردم آزاد هستند و در یک جمله به اعتقادات یکدیگر احترام می‌گذارند.

قوانین قبرس شمالی

جمع بندی

قبرس شمالی معروف به مروارید مدیترانه کشوری جزو اتحادیه اروپا و با روند اقتصادی رو به رشد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین کشورهای موجود برای مهاجرت تبدیل شده است؛ اگر شما هم قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور را دارید باید آداب‌ و‌ رسوم و قانون‌های قبرس شمالی را بشناسید. ما در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین قبرس شمالی پرداختیم. شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره دقیق‌تر و مناسب‌تر با شرایط خودتان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =