بلوار آیت الله کاشانی،نبش خیابان رامین شمالی

برای اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید:

حیوانات خانگی در قبرس شمالی

حیوانات خانگی در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تاریخ آخرین تغییرات: 7 بهمن 1402

می‌دانستید شما برای سفر یا مهاجرتی به قبرس شمالی مشکلی برای بردن حیوان خانگی خود نخواهید داشت؟ می‌دانید که قبرس شمالی یکی از کشورانی هستش که به حقوق حیوانات ارزش زیادی قائل است؟ قبرس شمالی قوانین زیادی و سختگیرانه‌ای دارد که همه این قوانین برای راحتی حیوان شما خواهد بود؟

هلدینگ علایی

کشور قبرس شمالی یکی از مقاصد گردشگری است، که هر ساله گردشگران بسیاری از شهر های قبرس شمالی بازدید می‌کنند. و همچنین یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرف در بین ایرانیان است! چه قصد اقامت در این کشور را داشته باشید، و یا قصد مسافرت کوتاه مدت به قبرس شمالی را داشته باشید، باید با قوانین این کشور خود را وفق دهید. یکی از قوانین این کشور، در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی در قبرس شمالی، و به خصوص گربه و سگ است.

حیوانات خانگی در قبرس شمالی

قوانین ورود حیوانات به قبرس شمالی

اگر شما نیز دارای گربه یا سگ باشید، و قصد داشته باشید به این کشور سفر کنید، قطعا در رابطه با شرایط نگهداری حیوانات خانگی در قبرس شمالی سوال‌هایی در ذهنتان وجود دارد. قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که قوانینی برای نگهداری از حیوانات دارد، اما این قوانین بیشتر برای آسایش خود حیوانات است. از قوانینی که در این رابطه وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوانین ورود حیوانات به قبرس شمالی

داشتن میکروچیپ

هر سگ و گربه‌ای که قرار باشد در قبرس شمالی به زندگی خود ادامه دهد، باید دارای میکروچیپ باشد. این میکروچیپ‌ها در واقع ردیاب‌هایی هستند که در صورت گم شدن حیوانات، بتوان از آن‌ها برای یافتنشان استفاده کرد. همانطور که گفته شد، این قوانین بیشتر برای راحتی حیوانات در نظر گرفته شده است، و قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که به حقوق حیوانات احترام بسیار زیادی می‌گذارد.

تمامی چیپ‌ها باید از استاندارد ایزو ۱۱۷۸۴ و ۱۱۷۸۵ پیروی کنند، و در صورتی که چیپ استاندارد نباشد، مسئولیت آن به عهده صاحب حیوان است. تا سال ۲۰۱۱، امکان تتو حیوانات نیز وجود داشت، که فعالان حقوق حیوانات خانگی در قبرس شمالی این روش را منع کردند.

واکسینه کردن

یکی دیگر از شرایط نگهداری از حیوانات خانگی در قبرس شمالی، واکسینه کردن حیوان قبل از ورود به قبرس شمالی است. همچنین در صورتی که قصد داشته باشید در این کشور حیوانی به سرپرستی بگیرید، باید نسبت به واکسینه کردن آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنید.

از واکسن‌هایی که باید برای حیوانات خانگی زده شود می‌توان به واکسن هاری، و واکسن مقاوم کردن در برابر بیماری اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که برای واکسینه کردن حیوان، حداقل باید ۱۲ هفته از تولد او گذشته باشد، و میکروچیپ در بدن او کار گذاشته شده باشد.

گواهی سلامت

یکی دیگر از قوانین نگهداری از حیوانات خانگی در قبرس شمالی، داشتن گواهی سلامتی معتبر برای حیوان است. این گواهی باید در داخل قبرس شمالی تهیه شود، و برای مسافران این گواهی موقت و با اعتبار ۱۰ روز صادر می‌شود. در صورتی که قصد اقامت طولانی مدت یا خرید ملک در قبرس شمالی را داشته باشید، می‌توانید نسبت دریافت گواهی مدت دار، بعد از ۱۰ روز اقدام کنید. و همینطور در صورتی که حیوان خانگی شما به سفر برون مرزی برده شود، گواهی سلامت آن باطل خواهد شد، و دوباره برای دریافت آن باید اقدام کنید.

مجوز ورود کشور مبداً

حیوان خانگی شما باید 48 ساعت قبل از پرواز تحت بررسی سلامت قرار گیرد تا بتوانید مجوز سلامت را بدست آورید. که این مجوز باید توسط ارگان‌های مسئول امور دامپزشکی کشور مبداً تایید شود.

مجوز ورود کشور مقصد

مثل بقیه کشورهای جهان برای بردن سگ یا بردن گربه به قبرس شمالی باید مجوزات مخصوص آن کشور را تهیه کرد. جزئیات تکمیل کردن فرم‌ها برطبق استاندارد کشور قبرس شمالی اهمیت بالایی دارد. مجوز ورود باید از ریاست اداره دامپزشکی اخذ شود و مجوز باید به زبان ترکی یا انگلیسی باشد. همچنین به مدت 60 روز اعتبار دارد.

اطلاعات لازم و ثبت شده در گواهی و شناسنامه

  1. سن حیوان
  2. شماره و تاریخ دقیق تزریق میکروچیپ
  3. تاریخ دقیق انجام واکسیناسیون
  4. نام، شماره سری و تاریخ انقضاء واکسن
  5. تاریخ واکسیناسیون یادآور (که باید زمان واکسیناسیون با محاسبات شرکت سازنده واکسن هم‌خوانی داشته باشد.)
  6. تست خون جهت اندازه‌گیری تیترآنتی بادی هاری
  7. نمونه خون باید حداقل ۳۰ روز پس از واکسیناسیون هاری گرفته شود و باید به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تأیید اتحادیه اروپا فرستاده شود (این ۳۰ روز باید از روز بعد از واکسیناسیون محاسبه گردد.)
  8. تست خون باید تیتر آنتی بادی را IU/ML 5/0 و یا بیشتر از این مقدار نشان دهد.
  9. اگر تست خون توسط آزمایشگاه قابل قبول اعلام گردد، حیوان سه ماه بعد از نمونه‌گیری اجازه ورود به این کشور را دارد.
  10. اخذ نامه تعهد به عدم استفاده تجاری
  11. اخذ اجازه نامه ورود از قبرس شمالی حداکثر یک ماه قبل از سفر

نگهداری از حیوانات در ملک شخصی

شرایط خاصی در نگهداری حیوانات خانگی در قبرس شمالی وجود ندارد، و می‌توان حیوانات مختلفی را نگهداری کرد. البته لازم است که بدانید، برخی از نژادها در این کشور ممنوع هستند که می‌توان از آن‌ها به پیت بول تریر، توسا ژاپنی، دوگو آرژانتینی و فیلا برزیلی اشاره کرد. همچنین در صورتی که خانه‌ای در قبرس داشته باشید، شرایط نگهداری از حیوانات خانگی در قبرس برای شما آسان‌تر خواهد شد. با این حال حیوانات خانگی بیشتر شامل سگ و گربه می‌شوند، و نگهداری هرگونه نژاد در حال انقراض و یا خطرناک ممنوع است، و ممکن است باعث اخراج شما از این کشور شود.

حیوانات خانگی در قبرس شمالی

قوانین سایر حیوانات در قبرس شمالی

مراحل ورودی که برای حیوانات در بالا گفتیم، بیشتر مناسب با سگ‌ها و گربه‌ها است. مابقی حیوانات مانند خرگوش‌ها، پرندگان و… مجبور به زدن واکسین هاری نیستند ولی برای ورود به قبرس شمالی به صاحبان حیوانات خانگی به شدت توصیه می‌شود که به دنبال بقیه مجوز‌ها باشند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقامات مربوطه در قبرس شمالی پیگیری کنید.

رعایت نکردن قوانین حیوانات خانگی در قبرس شمالی

در صورتی که فردی مدارک ناقص برای سگ یا گربه خود تهیه کند از ورود پت جلوگیری به عمل می‌آید. در ابتدا اقدام به برگشت پت به کشور مبدا می‌گردد. یا در صورت امکان قرنطینه فرودگاهی، سگ یا گربه قرنطینه می‌شوند. تا برحسب نقص پرونده اقدام مناسب انجام شود.

شایان ذکر است که تمام هزینه‌های برگشت پت یا انجام واکسیناسیون، آزمایش و قرنطینه فرودگاهی به عهده صاحب آن می‌باشد. در صورتی که صاحب حیوان خانگی امکان پرداخت مبلغ مذکور را نداشته باشد متاسفانه یوتانازی انجام می‌گیرد.

جمع بندی

در این مقاله راه‌های ارسال حیوانات خانگی به کشور قبرس شمالی از جمله سگ و گربه، و مدارکی که برای این کار نیاز است را بیان کردیم و گفتیم که در صورتی که خود شما همراه حیوان نباشید، شرایط ارسال کمی فرق خواهد کرد و به مدارک بیشتری نیاز دارید. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی و شروع زندگی در قلب دریایه مدیترانه را دارید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بله این واکشن جزء واکسن‌های اجباری است؛ البته توجه داشته باشید که خیلی بستگی دارد در کشور مقصد هاری تا چه حد تحت کنترل باشد. اما به هر حال داشتن واکسن برای حیوان شما نیز بسیار ضروری است.

بله، طبق قوانین ارسال حیوانات خانگی به قبرس شمالی، تعداد دو گربه یا سگ و تعداد حداکثر ده پرنده را می‌توانید همراه خود ببرید، اما بیشتر از این میزان مجاز نخواهد بود.

در صورتی که قصد ندارید حیوان خاگی را به تنهایی به خارج از کشور بفرستید و خودتان نیز همراهش هستید، نیازی به این نامه نخواهد بود؛ اما اگر می‌خواهید ارسال حیوانات خانگی به قبرس شمالی را بدون همراه انجام دهید نیاز است که کسی در قبرس شمالی حیوان خانگی را تحویل بگیرد، بهتر است ابتدا با دامپزشکی این کشور هماهنگ کنید و راهنمایی های لازم را از ایشان بخواهید.

با توجه به اینکه سازمان‌های حامی حقوق حیوانات در سال‌های اخیر اعتراضات زیادی به تتوی حیوانات کرده‌اند، امروز تنها راه قابل قبول حمل حیوانات، دریافت میکروچیپ برای آنهاست.

مجوز ورود باید از ریاست اداره دامپزشکی کشور خود دریافت شود و این مجوز باید به زبان ترکی یا انگلیسی باشد.

مجموعه علایی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری با مشاوره های دقیق و کامل خود در خدمت شماست تا شمارا از مبدا تا قلب دریای مدیترانه یاری کند.

ارتباط با ما

09124256379
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =